EnglishWerken bij AdResults

Goedemorgen online wereld, het is weer donderdag!
Tijd om een dag op kantoor te werken. Gisteren heb je vanuit huis een Google Ads campagne live gezet. Nu ben je natuurlijk benieuwd of er al resultaten geboekt zijn! Na een mooie rit per fiets of auto door het Groninger landschap voelt de hoofdingang aan de Hereweg toch weer als thuiskomen.
Eenmaal boven zitten er al wat collega’s die blij zijn je weer te zien. “kopje koffie erbij?” vraagt Derwin. Ja lekker! Je start je computer op en opent vol smart je browser met Google Ads, De Facebook Business manager, Google Analytics en het Google Merchant Center account.

Ondertussen druppelen er steeds meer enthousiaste teamleden binnen. De vaste kantoordagen op dinsdag en donderdag doet iedereen altijd goed, en het is gezellig! Inmiddels ben je al in het Google Ads account gedoken waar de eerste verkopen al zijn gegenereerd. Dat is mooi, dan kan je gelijk het succes delen door de klant een mailtje te sturen.
In je agenda noteer je de werkzaamheden en pakt gelijk de openstaande reminders van andere klanten op. Je houdt tenslotte van doorpakken! Je controleert de resultaten van lopende campagnes om te kijken of er iets speelt, wat direct opgepakt moet worden. Je ziet een daling van 50% bij de producten van een webshop en checkt gelijk Channable om te kijken of er iets fout is gegaan bij het synchroniseren van de productfeed. Deze daling betekent potentieel omzetverlies en dit moet opgelost worden.

Je agenda geeft een herinnering dat je over 10 minuten een meeting hebt met Jelmer om een klantafspraak voor te bereiden. Ohjee… Dat wordt gelijk een telefoontje plegen om te vragen of het een uur later kan. Gelukkig! Jelmer snapt je volledig, dit probleem heeft inderdaad prioriteit.
Structuur is heel belangrijk als online marketing consultant, maar soms lopen afspraken of dagen compleet anders dan je had gedacht. Gelukkig kun jij wel tegen een stootje. Na verschillende analyses binnen de feed hoor je Cor al op de achtergrond aan de stangen van de tafelvoetbal draaien..


Game on, het is pauze!
Vanaf 10:00 uur heb je officieel tijd om het tafelvoetbal kampioenschap aan te gaan, een darttoernooi aan te moedigen of de Pacman Arcade te verslaan. Of ga je liever voor een wandeling? Je mag ook later of eerder pauze nemen, zolang je deze tijd maar pakt.

Na je pauze stap je gelijk in de meeting met je leidinggevende. Voor een klant met een te gek merk heb je een Facebook Advertising campagne gemaakt en denkt dat Pinterest ook interessant kan zijn. Met Jelmer kun je nu even sparren, voordat je het concrete idee aan je contactpersoon zal pitchen. Je zult nog een paar analyses moeten doen voor een nog betere oplossing. Zoals het nu lijkt wordt dat volgende week een succesvol klantenbezoek!

Ondertussen hebben ze vanuit AdResults de lunch al klaar gezet met lekkere broodjes en een goede assorti beleg (die pas compleet is met de huisgemaakte pesto mayo van Benita). Zo, daar was je wel aan toe! Kun je gelijk de verhalen aanhoren van Robert die zich heeft lopen uitsloven in de sportschool en Tienke die weer een weekendje is gaan surfen (op een board natuurlijk, niet in een browser). Door nog even een rondje buiten te lopen kom je weer met nieuwe energie binnen, tijd om weer te knallen!

Tevreden klanten, daar word je enthousiast van!
Je gaat bezig met RSA (Responsive Search Ads) voor één van je klanten. Binnen het team is er een test opgezet voor meerdere klanten en hieruit komt naar voren dat in bepaalde situaties deze advertenties beter doorklikken. Op basis van deze test, is als team besloten om dit voor alle klanten te gaan inzetten. Het is even zoeken naar de meest efficiënte manier, maar met Excel hulp van Timo kom je vandaag toch een heel eind.


Rond 15:00 uur wordt er taart gebracht, er is een omzetrecord verbroken bij een klant. Dat is dubbel feest, aangezien het ook weer pauze is! Na een korte koffiebreak kun je starten met de maandrapportages. Je logt in bij verschillende systemen (bijvoorbeeld de Facebook Business manager en de Bol.com Marketplace) en verwerkt de data in je rapportage en duikt dieper de data in als dat nodig is. Het analyseren van data, het werken met cijfers en het verwerken van gegevens in grafieken & tabellen is iets waar jouw hart sneller van gaat kloppen.

Ondertussen word je gebeld door een klant, maar hebt geen enkele moeite om te schakelen. Hij wil weten wat de bestverkopende producten zijn van afgelopen periode. Dit heb je binnen een kwartier wel uitgezocht, dus je duikt er direct in zodat je snel een terugkoppeling kan geven.

Je bent nooit uitgeleerd!
Om 16:00 uur heb je nog een teammeeting voor actuele updates en waar de kennissessie van volgende week centraal staat. Marcel geeft aan dat hij een uitdaging heeft bij één van zijn klanten en vraagt naar input van zijn teamgenoten. Interessant! Dat maakt het werk bij AdResults ook zo leuk: samen met andere online marketing professionals tot de beste adviezen en oplossingen komen.

Het teamoverleg is iets uitgelopen en naderhand vraagt Krijn of er meer mensen zijn die morgen na de vrijdagmiddagborrel zin hebben om dat nieuwe restaurantje in de binnenstad uit te proberen. Leuk! Met een tevreden en voltooid gevoel pak je je tas weer in. Morgen weer zo’n topdag en dan is het alweer weekend!

Wil je dat jouw dagen er ook zo uit komen te zien? Bekijk hier onze vacatures en kom werken bij AdResults!

Collega’s zijn enthousiast, betrokken en staan voor je klaar. Daarom voelde ik mij al snel thuis. AdResults heeft een jonge, dynamische bedrijfscultuur en een erg gezellige vrijdagmiddagborrel.