Social media marketing inzetten
Social media marketing omvat promoties via alle social media kanalen: Facebook, Instagram, Pinterest, Snapchat, TikTok, LinkedIn etc.
De advertentie mogelijkheden voor social media zijn zeer uitgebreid en blijven zich continu ontwikkelen. Zo kunnen wij met social media gebruikers targeten die al eerder in contact zijn geweest met jouw organisatie, maar ook gebruikers die jou nog helemaal niet kennen. Daarnaast optimaliseren wij social media advertenties voor diverse doelstellingen. Wij kunnen bijvoorbeeld online je merkbekendheid vergroten, meer nieuwsbrief inschrijvingen realiseren, een tijdelijke actie onder zoveel mogelijk mensen verspreiden, offline winkelbezoeken stimuleren of meer verkopen genereren. Bij AdResults kijken we naar jouw organisatie doelstellingen om de juiste platformen te kiezen om het publiek te bereiken voor jouw bedrijf. Bij elk social media platform variëren de doeleinden: zo bereik je met TikTok voornamelijk een jonge doelgroep en is LinkedIn daarentegen weer een geschikt platform voor B2B advertenties.
Lees meer over onze expertise in:
- Facebook adverteren
- Instagram adverteren
- Pinterest adverteren
- LinkedIn adverteren
- TikTok adverteren
- Snapchat adverteren
Waarom Social media marketing bij AdResults:
- Gecertificeerde consultants
- Strategisch meedenken met jouw organisatie
- Altijd streven naar het beste resultaat
- Continu A/B testen en optimaliseren
- Toegang tot bèta’s
- Beheer betaalde social media kanalen
Klaar om te groeien?
De werkwijze van AdResults
Om het maximale uit social media marketing te kunnen halen is het verzamelen van voldoende en betrouwbare data cruciaal. Voordat we advertenties op social media plaatsen, wordt daarom het technische gedeelte eerst goed gezet. Voor Facebook, Instagram, Pinterest, Snapchat, LinkedIn en TikTok kan een tag worden geplaatst die belangrijk is voor het meten van conversies en bezoekersgedrag, zodat wij hier gericht op kunnen aansturen. Met de installatie van deze tag kunnen wij daarnaast ook betere inzichten krijgen in je doelgroep en op basis daarvan geschikte doelgroep lijsten aanmaken. Vervolgens werken wij een passende social media strategie uit op basis van jouw wensen en doelstellingen.
We brengen de customer journey in kaart en starten met het targeten van de doelgroepen die het dichtst bij de aankoop zitten, de remarketing doelgroepen. Dit zijn namelijk de doelgroepen die jou als organisatie al kennen en daardoor het makkelijkst overgaan tot een conversie. Zo worden bijvoorbeeld de websitebezoekers geretarget met producten die ze eerder op jouw website hebben bekeken of in de winkelwagen hebben gestopt. Ook worden eerdere kopers getarget met een advertentie die producten toont die aansluiten op hun eerdere aankoop. Nadat we de remarketing volledig hebben benut, zullen wij mensen gaan targeten die jouw organisatie nog niet kennen, de prospecting doelgroepen. Deze prospecting doelgroepen stellen wij samen op basis van kenmerken die overeenkomen met jouw huidige doelgroep. Op deze manier trekken wij nieuwe mensen aan die veel lijken op jouw best presterende klanten en daardoor de hoogste kans hebben om te converteren.
Bij AdResults zijn wij altijd op zoek naar het beste resultaat. Nadat de advertenties actief staan is het van belang om de resultaten te analyseren en te optimaliseren. Wij draaien continu A/B testen om data te vergelijken en te meten wat wel en niet werkt. Niet alleen voor jouw organisatie, maar voor al onze klanten. Hierdoor hebben wij in de loop der jaren veel ervaring opgedaan in diverse branches, waardoor wij precies weten wat voor jouw organisatie het beste werkt.
Benieuwd waar jouw kansen liggen met Social Advertising?
Vraag nu een gratis audit aan waarbij we doelstellingen kunnen bespreken, een nulmeting maken en mogelijkheden binnen Social Media marketing zullen bespreken.
‘De laatste ontwikkelingen van de online marketing platforms worden door AdResults nauw gevolgd en wij worden goed op de hoogte gesteld bij trends die voor ons interessant kunnen zijn.‘