EnglishVacatures 13
Adverteren op snapchat

Adverteren op Snapchat

Snapchat heeft een groot bereik: er zijn meer dan 200 miljoen actieve gebruikers. Adverteren op Snapchat is dan ook effectief. De meeste gebruikers zijn tussen de 18 en 24 jaar oud, maar onder de 20-29 jarigen is het gebruik de afgelopen jaren ook sterk gegroeid. Met advertenties op Snapchat kun je instellen wie je wil bereiken en kun je gerichte campagnes maken voor jouw doelgroep.

Snapchat is een populaire sociale media-app waarmee je foto’s en video’s met je vrienden en volgers kunt delen. Je kunt deze foto’s en video’s bewerken met filters en stickers. Daarnaast kun je berichten versturen, stemberichten opnemen, Geofilters gebruiken en meedoen aan Stories. Adverteren op Snapchat is het plaatsen van advertenties op Snapchat om merkherkenning en naamsbekendheid te vergroten, verkeer naar je website te verhogen en conversies te stimuleren. Er zijn verschillende advertentievormen, zoals Snap Ads, Story Ads, Filters en Lenses. Ook is het mogelijk doelgroepen te selecteren op basis van locatie, leeftijd, gender, interesses en andere demografische gegevens.

Dit is waarom je moet adverteren op Snapchat:

Naamsbekendheid social media
Vergroot merkbekendheid Overwegingen beïnvloeden
Conversie bereiken

Waarom adverteren op Snapchat bij AdResults:

Bij AdResults geven we eerlijk en helder advies over de advertentiemogelijkheden binnen Snapchat. Eerlijk en oprecht, kennis en kwaliteit, innovatief en vooruitstrevend: dat zijn onze kernwaardes. We bieden maatwerk op basis van jouw behoefte. Binnen Snapchat kun je verschillende doelen nastreven, dus je kunt het kanaal inzetten voor de gehele funnel.

  • AdResults geeft advies over het plaatsen van de pixel , zodat resultaten gemeten kunnen worden en we goed kunnen bijsturen.
  • Onze specialisten gaan voor het meeste rendement. We starten vaak met conversion en zetten daarna dynamische en statische remarketing in.
  • We breiden je account uit voor de  awareness- en considerationfase. In de awarenessfase wordt het merk middels een of meerdere brandingvideo’s geïntroduceerd bij de consument. In de considerationfase worden de consumenten getarget die deze video’s bekeken hebben en deze worden overgehaald om jouw website te bezoeken. Dit kan met verschillende advertenties.

De voordelen van adverteren op Snapchat:

  • Groot bereik: Snapchat heeft een groot bereik, waardoor je veel mensen kunt bereiken met advertenties.
  • Gerichte doelgroep: met behulp van Snapchat kun je de juiste doelgroep en het juiste publiek bereiken door advertenties te richten op specifieke gebruikers. Hierdoor kun je een band en betrokkenheid met je doelgroep creëren.
  • Interactieve advertenties: Snapchat biedt advertenties die interactief zijn, zoals video’s en games, waardoor gebruikers meer betrokken zijn bij de advertenties.
  • Met Snapchat advertenties ben je volledig zichtbaar, omdat je gebruikmaakt van full screen-advertenties. Dit betekent dat de advertentie het totale beeldscherm van de consument vult. Dat is in andere social media platformen, zoals Facebook en Instagram, niet het geval.

 

Benieuwd waar jouw kansen liggen op Snapchat?

Ontdek hoe jouw merk of producten kunnen profiteren van adverteren opSnapchat. Vraag nu een gratis audit aan:

    ‘Ze helpen je vooruit met een strategie voor de lange termijn die goed aansluit bij de persoonlijke behoefte van jouw bedrijf.‘

    Annely Greve
    Digital marketeer – Cameraland
    Vraag hier een gratis audit aan