EnglishWerken bij AdResults
Bol.com Ambassador

Bol.com advertising

Het is één van de grootste online marketplaces binnen Nederland en België en kent ongeveer 2 miljoen dagelijkse bezoekers. Bol.com is een veel gebruikt startpunt voor online shoppers waardoor je hier veel mensen mee kan bereiken. Voor vele webshops is dit een unieke kans om online omzet te verhogen en kunnen we vanuit AdResults vele mogelijkheden bieden voor jouw bedrijf.

Met de juiste online strategie en marketingdoelstellingen kan verkopen op Bol.com een zeer interessant zijn voor jouw bedrijf. Door de verschillende advertentie mogelijkheden op dit platform en de API-koppeling met ons feed management kun je nog sneller en beter jouw doelgroep bereiken.

Voordelen van verkopen op Bol.com

  • Vergroot zichtbaarheid en bereik nieuwe klanten
  • Koppel je webshop aan via ons feed management
  • Grootste marketplace van Nederland
  • Verschillende advertentiemogelijkheden
  • Vanuit één account zowel Nederland als België bedienen

 

 

Adverteren op Bol

Genereer extra omzet met adverteren op bol.com

AdResults biedt de koppeling om al jouw producten op het platform te plaatsen met de juiste instellingen. Naast de organische weergave kunnen we  met advertenties  jouw producten sponsoren en in de spotlight zetten. Dit is aanbevolen om te gebruiken, zeker als nieuwe verkoper & wanneer je eigen merk wilt verkopen. Door te adverteren op de homepagina, zoekpagina of productpagina bereik je jouw doelgroep in verschillende aankoopfases. Dit is allemaal afhankelijk van de gekozen strategie waar we je bij AdResults graag in adviseren.

Als adverteerder betaal je pas wanneer er iemand op jouw advertentie klikt (CPC) en doorverwezen wordt naar de productpagina. Adverteren gaat hand in hand met je organische ranking binnen Bol. Door verkopen en reviews te realiseren via advertenties, kun je je organische posities verbeteren. De kosten voor het adverteren gaat via een biedingssysteem, waar onze consultants dagelijks mee bezig om het hoogste rendement te halen uit campagnes en de kosten laag te houden. Daarnaast wordt er ook gekeken naar de juiste zoektermen om het bereik te vergroten en conversies verhogen.

 

AdResults is officieel gekwalificeerd tot Bol.com Ambassador.

Een erkenning waar we trots op zijn en bewijst dat we met jouw marketingdoelstellingen optimaal advies bieden in bijvoorbeeld strategie en productinformatie.

Met ruim 22 miljoen artikelen op Bol.com is er een strategisch plan nodig om hoog te kunnen komen in de ranking.  Onze consultants hebben de expertise van specifieke koppelingen binnen Bol.com processen en bieden als Ambassador de juiste ondersteuning en aansturing voor effectieve campagnes.

Bol.com adverteren

Een prominente plek met de Bol.com buy box

Het aantal aanbieders op Bol.com blijft groeien, waarbij het vaak voorkomt dat meerdere bedrijven dezelfde producten aanbieden. Om het beste aanbod te bieden op Bol.com kun je geselecteerd worden voor de Buy Boy: het Bol.com koopblok. Een heel belangrijk onderdeel waarbij degene met het beste aanbod (in prijs, levertijd en service) in aanmerking komt. Wanneer je bent geselecteerd voor het koopblok is de kans aanzienlijk groter dat het artikel gekocht wordt vanuit jouw assortiment.
Het koopblok wordt met verschillende factoren gewogen. Om voor bezoekers de beste deal te vinden, blijft het algoritme van deze Bol.com veranderen. Het is niet altijd dat de goedkoopste wint, er wordt bijvoorbeeld ook gekeken naar de prestatiescore (op tijd leveren van orders, aantal annuleringen, et cetera)

Bij AdResults zijn onze consultants dagelijks bezig met data feed management en houden de ontwikkelingen als Ambassador nauwlettend in de gaten. Hiermee blijven we campagnes effectief aansturen en jouw verkoopprestaties verbeteren.

Daarnaast biedt Bol.com ook verschillende logistieke mogelijkheden. Je kan er voor kiezen om dit in eigen beheer te houden (FBM) of dit volledig door Bol.com uit te laten voeren(LvB). Met Logistiek via Bol verstuur je de producten naar het magazijn van Bol.com en zij verzorgen alles: van voorraadopslag, verzending tot aan klantvragen. Beide opties biedt voordelen en nadelen. AdResults adviseert je hierin graag en denkt mee met jouw doelstellingen.

Wil je weten of Bol.com voor jouw webshop de uitkomst biedt of combineren met andere Marketplaces? Vraag nu een gratis audit aan en bespreken we graag de mogelijkheden.

Ze stoppen niet bij een standaard advies maar denken met je mee om er meer uit te halen. Ik wou dat ik ze eerder was tegengekomen!

Remco Broekhuis
Owner
Bekijk hier de case