EnglishVacatures 13

Adverteren op TikTok

TikTok heeft een groot bereik, met meer dan 800 miljoen actieve gebruikers wereldwijd. Adverteren op TikTok kan dus helpen om je merk en producten onder de aandacht te brengen. Ook heeft de app een snel groeiende groep gebruikers. Door op TikTok te adverteren, kun je de zichtbaarheid van je merk verhogen, je doelgroep beter leren kennen en interactie met je volgers stimuleren.

TikTok is een populaire social media app waarmee gebruikers korte video’s kunnen maken, bewerken en delen. Met adverteren op TikTok kun je je bereik vergroten door je advertenties te laten zien aan gebruikers die interesse hebben in je producten of diensten. Je kunt je advertenties aanpassen aan verschillende doelgroepen en je kunt ook doelen instellen voor je campagnes, zoals het verhogen van de bekendheid van je merk of het vergroten van het aantal verkopen.

 

Bekendheid vergroten Overwegingen beïnvloeden
Conversie bereiken
Adverteren op tiktok

 

Adverteren op Tiktok: dit is wat je van AdResults kunt verwachten

Bij AdResults geven we eerlijk en helder advies over de advertentiemogelijkheden binnen TikTok. Eerlijk en oprecht, kennis en kwaliteit, innovatief en vooruitstrevend: dat zijn onze kernwaardes. We bieden maatwerk op basis van jouw behoefte en we weten wat de best practices zijn binnen TikTok:

  • Er zijn nog niet veel partijen die dit als dienst aanbieden in Nederland. Bij AdResults houden we de ontwikkelingen binnen TikTok nauwlettend in de gaten. Op die manier missen we niets en kunnen we nieuwe mogelijkheden testen en uitproberen.
  • Onze consultants weten hoe je via advertenties de online verkoop kunt stimuleren, naamsbekendheid kunt genereren, meer verkeer kunt genereren en zijn ook gespecialiseerd in leadsgeneratie.
  • Wij maken analyses van de trends en campagnedata. Op basis hiervan geven we je advies voor toekomstige campagnes.
  • AdResults geeft advies over wat het beste werkt in welke fase van de funnel. Binnen TikTok is het belangrijk niet puur commerciële video’s in te zetten. Het is beter om op trends in te spelen, zonder een direct omzetdoel.

Klaar om te groeien?

Dit zijn de voordelen van adverteren op TikTok:

 

  1. TikTok biedt een enorme, actieve gebruikersbasis waarmee je je doelgroep makkelijk en snel kunt bereiken. TikTok is een relatief nieuw en ontzettend snelgroeiend kanaal. Waar in het begin alleen nog hele jonge gebruikers de app hadden (“GEN Z”), wordt het aandeel twintigers en dertigers steeds groter.
  2. TikTok biedt een scala aan creatieve, visuele advertentieformaten waarmee je je merk, producten en diensten kunt promoten.
  3. TikTok biedt krachtige targeting-mogelijkheden, waarmee je je advertenties direct kunt richten op je doelgroep.
  4. Je kunt verschillende campagnes lanceren om je doelgroep te bereiken, waardoor je gericht en efficiënt de juiste mensen kunt benaderen. TikTok biedt inzicht in je campagnes, waardoor je je advertenties kunt bijstellen voor betere resultaten.
  5. TikTok bevat veel niches. Zo is er bijvoorbeeld een categorie binnen TikTok die “booktok” heet, waar mensen hun reviews en meningen delen over de boeken die ze hebben gelezen. Dit zorgde voor een verhoogde interesse in lezen onder jongeren. Deze niches zijn makkelijk te ontdekken door te zoeken naar hashtags in de app.
  6. Je kunt binnen deze niches organisch gaan posten om bekender te worden bij je doelgroep, of je kan brand ambassadors vinden die in deze niches veel content maken.
  7. TikTok biedt een kostenefficiënte manier van adverteren, waardoor je je bedrijf op een betaalbare manier kunt promoten.

Benieuwd waar jouw kansen liggen op TikTok?

Ontdek hoe jouw merk of producten kunnen profiteren van adverteren op TikTok. Vraag nu een gratis audit aan:

    ‘De samenwerking met AdResults ervaren wij als zeer prettig. De lijnen zijn kort, de response op email is snel, informatie is to the point, deskundig en relevant.’

    Jordi Esser
    Online Marketeer
    Bekijk hier de case