EnglishWerken bij AdResults
online marketing groningen

SEO Consultancy

Met SEO consultancy bij AdResults gaan we voor de beste SEO-strategie en optimalisatie voor jouw website. Met website optimalisatie wordt de performance en vindbaarheid van jouw website verbeterd zodat zoekmachines als Google deze beter kan crawlen en indexeren. Het is een mix van elementen die bepaalt welke websites in de organische zoekresultaten naar voren komen. Dit zorgt voor een hogere ranking, meer conversies en een betere gebruikerservaring.

SEO (search engine optimization)

Search engine optimization (SEO) betekent letterlijk de zoekmachine optimalisatie. Het verbeteren van de structuur en pagina’s binnen websites. SEO bestaat uit een zeer groot aantal factoren, dat van oudsher terug te brengen is naar de drie eerder genoemde pijlers: content, indexatie en autoriteit. De pijlers zijn in de loop der jaren niet gewijzigd, de inhoud en weging van de pijlers wel. Onze specialisten houden deze ontwikkelingen continu in de gaten om de relevantie van jouw website hoog te houden.

 

Waarom SEO consultancy bij AdResults?

  • Uitgebreide nulmeting analyse met organische posities, actiepunten en aanbevelingen
  • Altijd op de hoogte van de laatste ontwikkelingen binnen content, indexatie en autoriteit
  • Maandelijkse begeleiding en ondersteuning met commerciële tools en in-house tools
  • Technische implementatie, monitoring en bijsturing vanuit de SEO-strategie
  • Een kwalitatieve, nuchtere en betrokken partner die met je meedenkt

SEO: Content

Content is King wordt vaak gezegd. Een uitspraak die door veel online marketeers en bureaus wordt gebruikt. Het gaat daarbij niet alleen om content (teksten/informatie), maar om relevantie én unieke content: Semantic search. Bij semantic search wordt er bij zoekmachines als Google niet alleen gekeken naar trefwoorden binnen een pagina, maar ook het geheel: de structuur en relevante data binnen de hele website. Bij AdResults maken we gebruik van verschillende in-house SEO tools om op vele technische vlakken jouw website te verbeteren zodat Google deze nog beter kan indexeren.

SEO optimaliseren
Aansturing online marketing

SEO: techniek

Techniek is een onderdeel van SEO waarbij het gaat om de wijze waarop zoekmachines een website kunnen bereiken, crawlen en beoordelen. Het gaat om vragen als: welke informatie/pagina’s mag een zoekmachine wel/niet indexeren? Wat kan een zoekmachine wel/niet scannen en beoordelen? Hoe om te gaan met situaties die wellicht als SPAM beoordeeld worden? Indexatie kent vele factoren. Site speed  (website snelheid) is bijvoorbeeld een hele belangrijke factor binnen technische SEO. Vanuit een technische analyse kijkt AdResults hoe de snelheid kan worden verbeterd en bieden we oplossingen voor indexatie-problemen als dubbele URL’s, redirects, gebruik van robots.txt, onjuiste canonicals, meta robots, etcetera.

SEO: autoriteit

Ook autoriteit is een belangrijke factor. Links naar pagina’s (zowel externe links als interne links) kunnen zoekmachines zien als aanbeveling. Meer links naar een pagina betekent een hogere populariteit. Het is daarbij belangrijk dat het backlinks betreft van kwalitatieve websites. Bij voorkeur met een hoge populariteit, die aansluiten bij de content van een website (relevante links). Meestal spreken we over externe links, dat zijn links vanaf andere, externe websites. Hoe meer backlinks een website of webpagina heeft, hoe belangrijker deze is in de ogen van zoekmachines. Doorgaans betekent meer backlinks een hogere website autoriteit. Gebruik onze gratis backlink tool voor het identificeren van de backlinks naar jouw webpagina. Interne links zijn ook erg belangrijk. Indien veel pagina’s binnen een site naar een specifieke interne pagina verwijzen, dan heeft die pagina een hoge interne linkpopulariteit. Een goede interne linkstructuur is daarom van essentieel belang, zodat belangrijke pagina’s naar voren komen en de focus niet ligt op minder belangrijke pagina’s. Bij AdResults optimaliseren we de linkstructuur van jouw website om hoger in de ranking te komen van zoekmachines

SEO: tools

SEO tools of software oplossingen zijn essentieel bij het optimaliseren van SEO. Met behulp van deze tools kunnen we problemen met websites opsporen, die wellicht zonder deze tools over het hoofd worden gezien. Naast de vele commerciële tools die in de markt beschikbaar zijn, biedt Google zelf een zeer nuttige (gratis) tool: de Google Search Console (voorheen de Google Webmaster Tools). De Google Search Console geeft inzicht in de problemen waar Google tegenaan loopt tijdens het crawlen van je site en biedt mogelijkheden om problemen met je site op te lossen.

Online Marketingbureaus & SEO

Een goed online marketing-bureau helpt je om SEO te optimaliseren en daarbij rekening te houden met de richtlijnen van Google en andere zoekmachines. Voordat je als online marketeer een keuze maakt uit een online marketing bureau of een pitch uitschrijft, is het verstandig om je voor te bereiden. Google heeft zelf al een artikel geschreven over de punten waar je als online marketeer op moet letten bij het selecteren van een  SEO Bureau.

SEO gratis tools

Benieuwd wat we voor jouw e-commerce brand of webshop kunnen betekenen? Vraag nu een gratis audit aan.

 

‘De samenwerking met AdResults ervaren wij als zeer prettig. De lijnen zijn kort, de response op email is snel, informatie is to the point, deskundig en relevant.’

Jordi Esser
Online Marketeer
Bekijk hier de case