EnglishWerken bij AdResults
online marketing groningen

 

SEO-consultancy

Kies je voor SEO-consultancy bij AdResults, dan werk je samen met échte SEO-specialisten. Samen werken we aan de beste SEO-strategie. Een strategie die daadwerkelijk impact heeft. Zoekmachine-optimalisatie zorgt ervoor dat de prestaties en vindbaarheid van jouw website worden verbeterd, zodat zoekmachines zoals Google deze beter kan crawlen en indexeren. Onze SEO-consultants begeleiden jou van a tot z, waarbij concrete SEO-adviezen worden gerangschikt op prioriteiten die aansluiten bij jouw (organisatie)doelstellingen.

Waarom SEO-consultancy bij AdResults?

Met meer dan 10 jaar SEO-ervaring weten we bij AdResults het kaf van het koren te scheiden. Niet alleen geven wij adviezen over hoe jij de vindbaarheid van jouw website of webshop kunt verbeteren, ook zijn wij jouw partner om op strategisch niveau te sparren over SEO. Omdat SEO zo veranderlijk is, kan het een tijdrovende klus zijn om op de hoogte te blijven van de laatste trends en ontwikkelingen. Met het SEO-consultancytraject van AdResults profiteer je van de kennis en expertise van de SEO-consultants.

Een SEO-consultancytraject kan inhoudelijk variëren, omdat het wordt afgestemd op jouw (organisatie)doelstellingen. Onze SEO-consultants kijken gezamenlijk met jou en het marketingteam naar de stip op de horizon en hoe SEO hieraan kan bijdragen. SEO-consultancy bij AdResults zorgt voor betere websiteprestaties, hogere organische posities en een toename van het totale aantal organische websitebezoekers.

Wat houdt een SEO-consultancytraject in?

  • een uitgebreide nulmetinganalyse met organische posities, actiepunten en aanbevelingen op basis van prioriteiten (impact vs. inspanning);
  • altijd op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen binnen content, indexatie en autoriteit;
  • maandelijkse begeleiding en ondersteuning met commerciële en in-house tools;
  • technische implementatie, monitoring en bijsturing vanuit de SEO-strategie;
  • een kwalitatieve, nuchtere en betrokken partner die met je meedenkt.

 

Hoe ziet een SEO-consultancytraject eruit?

Een SEO-consultancytraject ziet er voor elke klant anders uit. Afhankelijk van jouw organisatiedoelstellingen kan de focus komen te liggen op content, techniek, linkbuilding of een mix van deze drie SEO-elementen. Omdat de algoritmes van Google continu veranderen, is het belangrijk dat een SEO-traject meebeweegt. Over het algemeen ziet een SEO-consultancytraject er als volgt uit.

Stap 1: vaststellen organisatiedoelstellingen en strategie

Het vergroten van de vindbaarheid van jouw webshop begint bij het vaststellen van doelen en een SEO-strategie. Samen kijken we naar jouw organisatie en bespreken we doelen voor de lange termijn. Hierbij kijken we naar onder andere data, maar ook de ambities van je organisatie. Een goede organische vindbaarheid begint met een weldoordachte SEO-strategie, afgestemd op jouw doelgroep. De strategie bestaat uit:

  • vaststellen van de organisatiedoelstelling(en);
  • vaststellen van concrete SEO-actiepunten op basis van prioriteit;
  • het maken van een SEO-roadmap om de strategie uit te voeren.

Stap 2: technische en organische nulmeting

Een technische en organische nulmeting is een essentieel onderdeel van het SEO-consultancytraject. Een technische SEO-analyse brengt alle technische facetten van jouw website of webshop in kaart. De techniek van een website draagt bij aan betere prestaties. Denk hierbij aan elementen zoals DNS, HTML, CSS, SSL en JavaScript Zowel websitebezoekers als zoekmachines hebben hier baat bij. Tijdens de technische SEO-analyse kijken onze SEO-consultants welke uitdagingen er zijn en welke impact deze hebben op de website of webshop. Vervolgens gaan we samen om tafel om een plan van aanpak te bespreken. Hierbij worden desgewenst developers gecontacteerd om de bevindingen in concrete actiepunten om te zetten.

De organische nulmeting resulteert in een momentopname van de huidige organische posities. Er wordt gekeken voor welke zoektermen momenteel goede posities zijn gerealiseerd. Daarnaast wordt onderzocht voor welke zoektermen het relevant zou zijn om hogere posities te realiseren. Tot slot wordt in kaart gebracht op welke organische zoektermen de concurrenten het hoogst scoren.

Het is belangrijk dat jouw doelgroep antwoord krijg op al zijn vragen. Hiervoor is het noodzakelijk dat je goede, relevante en waardevolle content op jouw domein hebt staan. Vanuit AdResults kunnen we training geven aan jouw content marketeers. Ook kun je ervoor kiezen om de content te laten schrijven door de contentspecialisten van AdResults. Hierbij wordt het volledige proces uit handen genomen, en zorgen wij voor ijzersterke teksten die goed scoren in zoekmachines.

SEO optimaliseren
Aansturing online marketing

Stap 3: het schrijven van een SEO-advies op maat

Zoekmachine-optimalisatie heeft veel voeten in de aarde. Het aantal factoren dat bepaalt hoe hoog jouw website of webshop in zoekmachines (Google) komt te staan, valt niet op één hand te tellen. Daarom is het essentieel dat de data-analyse wordt vertaald in een concreet adviesdocument met prioriteiten, zodat alle stakeholders weten wat er moet gebeuren en door wie dat moet gebeuren. In dit SEO-adviesdocument worden onder meer de volgende onderwerpen behandeld:

  • technische analyse (HTML, Javascript, CSS, structured data, data hrefs, canonicals, XML-sitemap, robots.txt, et cetera);
  • analyse van de interne (link)structuur met optimalisatie aanbevelingen;
  • organische analyse (analyse van huidige organische posities en kansen);
  • keyword gap-analyse;
  • content gap-analyse;
  • backlinkanalyse (externe links naar 404-pagina’s, analyse anchortermen, et cetera);
  • analyse van (organische) concurrenten voor het identificeren van kansen voor het eigen domein;
  • het identificeren van nieuwe potentiële landingspagina’s / categoriepagina’s;
  • het in kaart brengen van je Core Web Vitals.

Stap 4: begeleiding & implementatie

Zoekmachine-optimalisatie is gesneden koek voor onze SEO-consultants. Omdat SEO continu aan verandering onderhevig is, is het essentieel dat de werkzaamheden gemonitord worden. In ons SEO-consultancytraject monitoren we alle aspecten van SEO: techniek, content en autoriteit.

Daarnaast houden wij alle (algoritme-)updates van Google nauwlettend in de gaten. Hierbij monitoren wij tevens welke impact deze hebben op jouw webshop en/of hoe wij hierop kunnen anticiperen om de vindbaarheid van jouw webshop te vergroten.

Stap 5: technische en organische data-analyses

In een datagedreven wereld zijn doelstellingen van essentieel belang. Hierbij moet het gaan om doelstellingen die meetbaar zijn aan de hand van data. Voor SEO is dit belangrijk omdat je op deze manier de impact van de werkzaamheden kan meten. Je wilt immers weten op welke zoekwoorden je rankt en op welke posities je staat. Of hoe snel jouw website is geworden na de technische implementaties en welke invloed dit heeft op de conversieratio.

De uitdaging voor veel marketeers ligt niet zozeer in het verkrijgen van data, maar in het correct interpreteren van die data. Een gebrek aan kennis zorgt ervoor dat niet de juiste inzichten uit de data worden gehaald. Met zowel commerciële tools (Ahrefs, Semrush, ScreamingFrog) als onze in-house tools zorgen wij dat de data correct worden geïnterpreteerd. Wij vertalen deze resultaten naar meetbare doelen en kunnen indien nodig bijsturen.

SEO-tools

SEO-tools of -softwareoplossingen zijn essentieel voor het optimaliseren van jouw website of webshop. Met behulp van deze tools kunnen we problemen met websites opsporen die wellicht zonder deze tools over het hoofd zouden zijn gezien. Naast de vele commerciële tools die in de markt beschikbaar zijn, biedt Google zelf een zeer nuttige (gratis) tool aan: de Google Search Console (voorheen de Google Webmaster Tools). Google Search Console geeft inzicht in de problemen waar Google tegenaan loopt tijdens het crawlen van je site en biedt mogelijkheden om problemen met je site op te lossen.

Online marketingbureaus & SEO

Een goed online marketingbureau helpt je je inzet van SEO te optimaliseren en daarbij rekening te houden met de richtlijnen van Google en andere zoekmachines. Voordat je als online marketeer de keuze maakt voor een online marketingbureau of een pitch uitschrijft, is het verstandig om je voor te bereiden. Google heeft zelf al een artikel geschreven over de punten waar je als online marketeer op moet letten bij het selecteren van een   SEO-bureau.

SEO gratis tools

 

Benieuwd wat we voor jouw e-commerce brand of webshop kunnen betekenen? Vraag nu een gratis audit aan.

 

‘De samenwerking met AdResults ervaren wij als zeer prettig. De lijnen zijn kort, de response op email is snel, informatie is to the point, deskundig en relevant.’

Jordi Esser
Online Marketeer
Bekijk hier de case