EnglishVacatures 14
Adverteren op pinterest

Adverteren op Pinterest

Adverteren op Pinterest is een effectieve manier om je producten en diensten online onder de aandacht te brengen door middel van advertenties. Consumenten komen al vroeg in hun aankoopproces naar Pinterest, omdat het hét kanaal is om inspiratie op te doen. In deze oriënteerde fase zijn gebruikers nog niet merkgericht aan het zoeken. Door advertenties te tonen in deze beginfase, is er een grote kans op het genereren van conversies.

Dit is waarom je moet adverteren op Pinterest:

Pinterest is een online platform waarbij je afbeeldingen en video’s kunt verzamelen op een pinboard. Het is een van de snelst groeiende sociale netwerken en heeft meer dan 300 miljoen maandelijkse gebruikers. Pinterest biedt een aantal advertentiemogelijkheden, waaronder zoekadvertenties en video-advertenties. Adverteren op Pinterest is een effectieve manier om je doelgroep te bereiken en je merkbekendheid te vergroten.

Bekendheid vergroten

Overwegingen beïnvloeden

Conversie bereiken

Klaar om te groeien?

Waarom adverteren op Pinterest bij AdResults:

Bij AdResults geven we eerlijk en helder advies over de advertentiemogelijkheden binnen Pinterest. Eerlijk en oprecht, kennis en kwaliteit, innovatief en vooruitstrevend: dat zijn onze kernwaardes. We bieden maatwerk op basis van jouw behoefte. We hebben veel kennis van Pinterest en hanteren hierdoor een sterke strategie die uitvoerig is getest:

  • AdResults geeft advies over het plaatsen van de pixel van Pinterest, waardoor gebeurtenissen op de website gemeten worden, zoals websitebezoekers, productkijkers, winkelwagenverlaters en aankopen. ook geven we conversions API advies;
  • Onze consultants geven advies over het maken van de beste Pins. Deze zijn visueel aantrekkelijk, vertellen een goed en duidelijk verhaal én zorgen ervoor dat bezoekers meer willen weten.
  • Onze consultants kunnen beeldmateriaal omzetten tot een Pin: dit is de advertentie, maar kan ook organisch worden ingezet. Natuurlijk is het ook mogelijk om de Pins zelf te maken. AdResults kan deze vervolgens pushen via advertenties.
Adverteren op Pinterest

De voordelen van adverteren op Pinterest:

  • Bij de start van het adverteren bestaat de mogelijkheid tot bonusprogramma’s, waarbij je korting krijgt op advertentie-uitgaven.
  • Resultaten zijn goed te tracken.
  • Het is mogelijk verschillende doelgroepen te bereiken, bijvoorbeeld op basis van demografie (leeftijd, gender, locatie), interesses, trefwoorden, klantenlijsten en actalike-doelgroepen.
  • Er zijn mogelijkheden om mensen te inspireren via branding (awareness), maar ook via overweging-campagnes (interactie met je Pin), conversiegerichte campagnes zoals remarketing, dynamische remarketing en prospecting.
  • Een conversieperiode kan worden aangepast naar 30, 60 of 90 dagen. Dit is erg lang en ook noodzakelijk; aangezien Pinterest ver in het begin van de customer journey zit, en het dus langer kan duren voordat een consument koopt.

Benieuwd waar jouw kansen liggen op Pinterest?

Ontdek hoe jouw merk of producten kunnen profiteren van adverteren op Pinterest. Vraag nu een gratis audit aan:

    ‘Bij AdResults weet je zeker dat je te maken hebt met specialisten die er dicht op zitten. Een zeer professionele en betrouwbare partner die veel kennis heeft op het gebied van SEA, SEO en Social Media Marketing.’

    Erwin Boers
    Mede-eigenaar
    Bekijk hier de case