Online succesvol zijn en blijven vraagt om de juiste strategie. AdResults helpt je bedrijf groeien in omzet en leads. Google Ads, Marketplaces en social media: er zijn vele online marketing kanalen beschikbaar. Daarom is het essentieel om eerst te analyseren welke strategie het beste bij jouw bedrijf past, zodat je je budget optimaal kunt besteden. Daarna volgt het op de juiste manier opzetten en uitvoeren van deze strategie. AdResults staat bedrijven bij in alle stappen van dit proces.
Als je in aanmerking komt voor onze gratis audit, starten we met een accountanalyse. Aan de hand van de huidige doelstellingen van jouw merk of webshop brengen we de eerste actiepunten in kaart.
Onze aanpak
Al onze werknemers nemen de tijd om nieuwe functionaliteiten te onderzoeken en het effect van tools te meten. Met onze kritische blik en onze kennis weten we dat we de juiste beslissingen maken en zo het maximale uit jouw campagnes halen. Doordat wij al onze online marketing diensten uitgebreid blijven testen en pionieren, zijn wij de beste in ons vakgebied als het aankomt op e-commerce, retailers en merken.
De AdResults-strategie: stap voor stap
Onze aanpak is vanzelfsprekend afhankelijk van de dienst(en) die je afneemt, maar in de breedste zin hanteren we het volgende stappenplan:
1. Strategie
Voor het bepalen van de juiste strategie duiken we volledig in jouw markt. Hoe ziet deze eruit, wat doet jouw concurrentie, welke online marketing kanalen heb je tot je beschikking? Wat is de huidige strategie, wat zijn de huidige doelstellingen, wat zijn je kernwaarden en wat is je ambitie? Aan de hand van deze vragen stellen we een strategisch advies op. Deze bevindingen bespreken we vervolgens samen om tot concrete doelstellingen, Key Performance Indicators (KPI’s) en de juiste kanalen te komen.
2. Data-analyse
Bij data-analyse evalueren en onderzoeken we de huidige staat van je bedrijf. Op basis van de bestaande accounts en campagnes kijken we bijvoorbeeld hoeveel data er beschikbaar is en wat de mogelijkheden en verbeterpunten zijn. Daarna bepalen we of er nieuwe accounts moeten worden opgezet of alleen geherstructureerd. Ons doel: het vergroten van de winstgevendheid.
3. Inrichting & set-up
In deze fase gaat AdResults voor jouw bedrijf de online marketing kanalen opzetten en inrichten. Hiervoor maken we de benodigde accounts aan of herstructureren we deze. Met de juiste set-up creëren we een solide fundament. Onze campagnestructuur levert op termijn betere resultaten op: lagere kosten per klik (CPC), meer conversies en meer inzicht in jouw doelgroep.
4. Optimalisatie
Op basis van bestaande data blijven de specialisten van AdResults de statistieken van jouw bedrijf en campagnes analyseren. Voldoen de campagnes aan de huidige richtlijnen, op welke vlakken kunnen we optimaliseren en op welke manier halen we het hoogste rendement? Bijsturen is ontzettend belangrijk binnen online marketing, dus zitten we hier dagelijks bovenop.
5. Resultaten
Deze stap is waar AdResults natuurlijk voor staat: resultaten! Maandelijks maken onze specialisten via Google Data Studio een rapportage op maat. Deze statistieken geven antwoord op vragen als: welke doelen hebben we behaald, waarop moeten we bijsturen en is de gekozen strategie nog steeds de juiste? Dit zijn belangrijke vragen die ons in onze aanpak weer terugleiden naar stap 1: strategie! Dankzij deze oneindige cirkel volgen we altijd de juiste online marketing strategie en blijven we altijd meebewegen met de markt.
Een goede online marketing strategie is nooit af
Om succesvol te blijven, zul je altijd moeten bijsturen. Dat is waar de expertise van AdResults goed van pas komt. Wij bewaken de resultaten voor je en optimaliseren je campagnes, zodat jij je tijd kunt besteden aan bedrijfszaken die voor jou van belang zijn. Zo helpen wij jou om altijd het maximale uit je online marketing te halen. Met een markt die continu verandert, bewegen wij bij AdResults mee.
Wil je ook het maximale uit je online marketing halen? Neem nu contact met ons op en ik maak graag een analyse van jouw account!