EnglishVacatures 13

Google Analytics 4

Google Analytics 4 (GA4) is de nieuwste versie van Google Analytics. Vanaf 1 juli 2023 zal deze versie het huidige Universal Analytics (UA) vervangen. Vanwege deze verandering is het belangrijk om zo snel mogelijk over te stappen op GA4.

Dit is waarom je moet overstappen op GA4:

Vanaf 1 juli 2023 wordt er geen data meer opgebouwd binnen je huidige UA-account(s). Wanneer je nu start met GA4 bouw je direct data op en ben je toekomstbestendig. Door over te stappen op GA4 krijg je meer inzicht vanuit je verzamelde data ten behoeve van jouw online marketing activiteiten.

AdResults helpt bij de migratie van jouw huidige UA-property. We helpen bij de technische implementatie en richten de (gewenste) rapporten in. Door onze ervaring kunnen we gemakkelijk de vertaalslag maken tussen jouw behoeften en de technische implementatie en vereiste middelen.

Waarom een GA4-implementatie bij AdResults:

✓   Eerlijk en oprecht, kennis en kwaliteit, innovatief en vooruitstrevend.
✓   Bij AdResults geven we eerlijk en helder advies over de implementatiemogelijkheden.
✓   We bieden maatwerk op basis van de behoefte van jouw bedrijf.
✓   We nemen het werk uit handen: indien nodig zijn wij de directe schakel met jouw developers.

Google analytics 4 implementatie

Dit zijn de voordelen van GA4 ten opzichte van UA:

  • GA4 biedt meer mogelijkheden qua UA voor business-specifieke rapportages;
  • Veelvoorkomende gebeurtenissen worden automatisch bijgehouden, waaronder downloads, video engagements en uitgaande clicks. Dit diende voorheen via de GTM geconfigureerd te worden;
  • Binnen GA4 kunnen web-en app-rapportages worden gecombineerd binnen 1 enkele property;
  • Het bevat machine learning: nieuwe, snelle inzichten met voorspellende analyses;
  • Privacy is een topprioriteit in GA4 – zo worden IP-adressen automatisch geanonimiseerd in GA4;
  • Data-Driven Attributie Model in GA4 – waar UA gebruik maakt van het last-click; attributiemodel, verdeelt GA4 de toegevoegde waarde per kanaal op een eerlijkere data-gedreven manier.

AdResults biedt uitgebreide ondersteuning voor GA4:

Na implementatie bekijken we de gebeurtenissen en conversies en doen we verschillende metingen, zoals e-commercemeting waarmee we inzicht geven in totaalomzet, verkopen per kanaal en verkopen op productniveau. Op basis hiervan maken we op-maat rapportages en stellen we belangrijke metingen in via Google Tag Manager. Onze consultants stellen de rapporten op een manier in dat de data begrijpelijk en inzichtelijk wordt voor jouw bedrijf.

AdResults biedt ook 1-op-1 training voor GA4, waarin we je wegwijs maken in het GA4, uitleg geven over de metrics en leren hoe je zelf rapportages kan maken.

 

Vraag nu een GA4-implementatie advies aan: