Het Amerikaanse platform begon als online winkel met de verkoop van boeken en is inmiddels uitgegroeid tot één van de grootste retailers in de wereld. Amazon wordt steeds groter binnen Europa en ook in Nederland wordt dit platform steeds populairder. Een platform dat geschikt is voor bestaande producten, maar ook internationale kansen biedt voor een nieuw merk om het bereik te vergroten.
Voordelen van adverteren op Amazon bij AdResults
- Veel advertentiemogelijkheden met nog relatief weinig concurrentie
- Vergroot internationaal bereik via dit platform met miljoenen bezoekers
- Met één verkoopaccount op alle Europese marketplaces staan
- Meer online zichtbaarheid en websiteverkeer naar jouw webshop
- Amazon wordt wereldwijd door 60% van de online shoppers als één van de eerste gebruikt
De juiste aanpak voor de internationale markt
Het is belangrijk om de juiste verkoopstrategie te bepalen die het beste bij jouw doelen aansluiten. Met een online marketing strategie bij AdResults weten we kanalen optimaal te benutten en kan Amazon kansen bieden om jouw bereik en/of merk te vergroten. Via ons feed management kunnen we duizenden producten inladen en laten voldoen aan de richtlijnen van verkopen op Amazon. Met de juiste instellingen (titels, categorieën, zoekwoorden, USP) kunnen we posities veroveren door optimale productplaatsing.
Bij AdResults kunnen we jouw vindbaarheid binnen Amazon verbeteren door strategische campagnes, de juiste biedstrategieën en goed converterende zoektermen. Door onze kennisteams blijven we dit platform analyseren, waardoor we voor jouw bedrijf het account blijven optimaliseren en kunnen we conversiepercentages verhogen met de juiste strategie.
Verbeter je vindbaarheid met het Amazon distributiecentra
Doordat Amazon een groot bereik heeft wereldwijd, kun je ervoor kiezen om orders zelf te verzenden (FBM) of via Amazon (FBA). Bij een Fulfilment By Amazon (FBA) kun je ervoor kiezen om een voorraad te sturen naar een distributiecentrum (fulfilment center). Hier verpakken en verzenden ze alle orders en regelen de klantenservice.
Door de inzet van FBA kan Amazon bepaalde verzendvoorwaarden garanderen en worden je producten met een Amazon Prime badge getoond op het platform. Amazon geeft op het platform de voorkeur aan producten die met FBA worden verstuurd.
Klaar om te groeien?
Scoor nog hoger met de Buy Box:
Het gebruik van FBA is één van de variabelen die meeweegt in het verkrijgen van de zogeheten Buy Box. Doordat producten worden ingeladen met een uniek product-ID ofwel ASIN, maakt Amazon een productpagina voor meerdere aanbieders van dezelfde producten.
Het verkrijgen van de Buy Box is essentieel, gezien de winnaar van de Buy Box gemiddeld +90% van de omzet voor de productlisting genereert. Deze buy-box komt rechts naast het product te staan, dit biedt de consument de mogelijkheid om je product direct in het winkelwagentje te plaatsen of direct te kopen. Een aantal meewegende variabelen voor het verkrijgen van de Buy Box zijn, reviewscore, verzendvoorwaarden/tijd, voorraadbeheer en natuurlijk productprijs.
Amazon biedt veel opties voor retailers en merken, er zitten echter veel vereisten aan het platform waarmee rekening gehouden dient te worden.
Benieuwd waar jouw kansen liggen op Amazon?
Benieuwd naar de mogelijkheden die we voor jouw bedrijf kunnen ontgrendelen? Vraag nu een gratis audit aan en ontdek welke kansen er voor jou liggen en hoe we samen jouw marktpotentieel op Amazon kunnen maximaliseren.
‘Ze helpen je vooruit met een strategie voor de lange termijn die goed aansluit bij de persoonlijke behoefte van jouw bedrijf.‘