De juiste strategie vanuit de Google richtlijnen:
Een goede linkbuilding strategie zorgt voor een goed linkprofiel. Linkbuilding is onderdeel van zoekmachine optimalisatie. Hierbij wordt onder andere gekeken naar relevante content, anchor teksten, de kwaliteit van de externe website, externe (dofollow) links, welke linkbuilding tactiek pas je toe, het totale linkprofiel en de groei van links. Binnen linkbuilding houdt Google veel regels in stand waarbij het een complex geheel is en vaak dingen over het hoofd worden gezien.
Zo mogen bijvoorbeeld betaalde links geen bijdrage leveren aan de linkpopulariteit, links die voorzien zijn van een nofollow tag wegen niet mee in de linkpopulariteit, linkfarms zijn niet toegestaan, anchor-teksten (de tekst waaraan een link gekoppeld wordt) zijn erg belangrijk en een onnatuurlijk patroon van het verkrijgen van links kan Google straffen met een penalty.

De kracht van interne én externe links:
Een goede interne linkstructuur is van essentieel belang, zodat belangrijke pagina’s naar voren komen en de focus niet ligt op minder belangrijke pagina’s.
Vroeger bestond het verkrijgen van autoriteit met name uit linkbuilding. Tegenwoordig wordt de reputatie van je website ook gemeten met referenties, reviews, aanbevelingen en is Social media een belangrijk element geworden. Het verkrijgen van likes en shares, Tweets maar ook jouw unieke content die gedeeld wordt verbeterd de autoriteit. Deze genoemde ‘Social share’ zorgt voor meer brand awareness, toename van websiteverkeer, direct search en dus goed voor SEO.
Verhoog de autoriteit van jouw domein met AdResults:
Met onze in-house ontwikkelde tools brengen we de linkbuilding van jouw domein in kaart. Vraag nu een gratis audit aan voor een volledige technische analyse en hoe AdResults jouw SEO resultaten kan optimaliseren binnen autoriteit, content en indexatie.


Ze stoppen niet bij een standaard advies maar denken met je mee om er meer uit te halen. Ik wou dat ik ze eerder was tegengekomen!