Website optimalisatie

Pagina's

Website optimalisatie

Website optimalisatie omvat het verbeteren van de performance en vindbaarheid van uw website. Het verbeteren van uw website zorgt voor een betere klantervaring en verhoogt daarmee de relevantie. Relevantie wordt voor Google een steeds belangrijkere factor binnen haar algoritme. Het algoritme is de mix van elementen die bepaalt welke websites in de organische zoekresultaten naar voren komen. Het verbeteren van de website optimalisatie maakt het voor Google makkelijker om uw website te crawlen en te indexeren.

In de afbeelding hieronder is een zoekresultatenpagina op Google te zien voor de zoekopdracht “iPhone kopen”. Het gedeelte in rood laat search advertising zien, het gedeelte in groen bevat de organische zoekresultaten. Deze zoekresultaten zijn onafhankelijk en gratis.

Verschil betaald en organisch

Zoekopdracht “iPhone kopen”: in rood search advertising (betaald), in groen de organische (gratis) zoekresultaten van Google.

Website optimalisatie bestaat uit twee onderdelen: SEO (search engine optimization) en site speed (website snelheid optimalisatie):

SEO (search engine optimization)

Search engine optimzation (SEO) is het verbeteren van pagina’s en structuren binnen websites om beter vindbaar te worden in zoekmachines. De relevantie voor de consument is daarbij van groot belang: welke zoekopdrachten voert uw doelgroep uit waarbij u zichtbaar wilt worden? Een zeer belangrijke vraag, die de basis vormt voor een SEO-strategie. Keyword analyse is daarom erg belangrijk. Daarbij kan de focus gelegd worden op de voor u belangrijke zoektermen die zoekvolume bevaten. Binnen de SEO-strategie is een groot aantal zaken van belang. Meer informatie is te vinden op de SEO diensten pagina.

Site speed (website snelheid optimalisatie)

De snelheid van uw website is de afgelopen jaren steeds belangrijker geworden. De snelheid van uw website is namelijk van invloed op uw conversiepercentage: uw doelgroep haakt eerder af op het moment dat de gepercipieerde laadtijd door de bezoekers van uw website als langzaam wordt beoordeeld. Een aantal grote bedrijven heeft succesvol getest met het optimaliseren van pagina’s. Zo heeft Mozilla (leverancier van de browser FireFox) haar pagina waarop FireFox gedownload kon worden met 2,2 seconden verkort. Het gevolg was een stijging van 15,4 procent in het aantal conversies (downloads van FireFox). Ook Google heeft een succesvolle test gedaan met Google Maps. Google heeft de omvang van Google Maps met 30 procent verkleind, waardoor de website snelheid is verbeterd. Het gevolg was een stijging van 30 procent in het aantal aanvragen op Google Maps. Meer informatie over het optimaliseren van uw website snelheid vindt u op de site speed diensten pagina.

Lees ook de AdResults testimonials met ervaringen van onze klanten

Wilt u een afspraak maken?