EnglishVacatures 13

De webshop werd begin 2016 opgericht door Joost van der Goot, destijds als De Woonwinkelier. Hij constateerde dat er nog maar weinig vloerkleden online werden verkocht, terwijl de behoefte er hoogstwaarschijnlijk wel was. Samen met oud-studiegenoot en voormalig collega Erwin Boers, die zich later dat jaar inkocht, lag de focus op het veroveren van de Benelux.

‘We lieten veel kansen liggen’

Gaandeweg kregen de heren echter steeds meer de behoefte om het werkveld uit te breiden. “Zeker toen we via pilots merkten hoe goed onze producten aanslaan bij de verschillenden marktplaatsen wisten we dat we kansen lieten liggen.” De oer-Hollandse naam werd daarom in april veranderd in het internationalere Volero.

En dit was niet de enige reden waarom er afscheid werd genomen van De Woonwinkelier. “De naam deed vermoeden dat we een voltallig woonassortiment boden, maar feitelijk verkopen we vooral vloerkleden en bijpassende woonaccessoires. Daarnaast zit niemand erop te wachten om de (online) strijd aan te gaan met spelers als Ikea en Fonq.”

Volero is naar eigen zeggen de grootste vloerkledenwebshop van Nederland. Toch wilden de heren geen bedrijfsnaam die overige productgroepen zou uitsluiten. Want procentueel mag de impact van de woonaccessoires dan gering lijken, tien procent van een miljoenenomzet is nog altijd een leuke bijverdienste.

‘Met AdResults durven we makkelijker op te schalen’

Joost en Erwin waren gewend om jaarlijks minimaal te verdubbelen in orders én omzet. Of ze er dit jaar in slagen om het orderaantal te laten stijgen van 60.000 naar 120.000 zal natuurlijk nog moeten blijken, maar de dip die een naamswijziging in eerste instantie heeft op de SEO- en SEA-resultaten lijkt dermate mee te vallen dat er in het tweede helft van dit jaar weer gewoon doorgegroeid kan worden.

Samen met AdResults, die begin dit jaar werd ingeschakeld om zowel de naamswijziging als de verdere groei van SEO en SEA in goede banen te leiden, zetten de heren alles op alles om de resultaten naar nieuwe recordhoogtes te laten stijgen. “Naast het feit dat het een prettige samenwerkingspartner is, is het kennisniveau beduidend hoger dan andere partijen.”

Zeker omdat Joost en Erwin beiden al een tijdje meedraaien in de e-commercewereld en behoorlijk wat marketingervaring hebben, was het voor hen een eis om te kunnen sparren met een partij die écht weet waar succesvolle campagnes om draaien. “Met de steun van AdResults durven we veel makkelijker op te schalen, waardoor we nóg harder kunnen groeien.”

Ondanks dat de bedrijven slechts een halfjaar samenwerken, zijn er al duidelijke resultaten geboekt. Zo is het rendement van Google Ads al in de eerste maand sterk verbeterd. “Januari is voor ons altijd een goede maand, omdat veel mensen dan besluiten om het huis wat gezelliger te maken. Maar deze keer waren de resultaten ver boven verwachting. We hadden zowel een omzetrecord voor Google Ads als de webshop in z’n totaliteit.”

“Naast het feit dat AdResults een prettige samenwerkingspartner is, is het kennisniveau beduidend hoger dan andere partijen.”

‘Als je jezelf vrijspeelt, kun je veel harder groeien’

Dat AdResults dicht op de materie zit en proactief meedenkt, is volgens de heren een belangrijke reden hiervoor. “Natuurlijk houden we de verschillende SEO-, SEA- en social media- campagnes zelf ook in de gaten, maar op het moment dat wij bijvoorbeeld signaleren dat een bepaalde campagne wat achterloopt, dan is AdResults al bezig om het op te lossen. Sterker nog; over het algemeen hebben ze het al opgelost voordat wij het überhaupt geconstateerd hebben.”

Dat de campagnes bij AdResults in goede handen zijn, is voor Joost en Erwin een must. “Met onze ambities is het onmogelijk om alles zelf te blijven doen. Bovendien kun je pas écht groeien op het moment dat je jezelf vrijspeelt. Daarom kozen we er ook al in een vroeg stadium voor om de gehele logistieke afhandeling uit handen te geven, zodat we al onze tijd kunnen besteden aan de webshop.”

Dit is geen overbodige luxe, want elke item wordt in de eigen studio gefotografeerd. “Het is tijdsintensief, maar de sfeerfoto’s (en -video’s) vormen een belangrijke meerwaarde voor de verkoop.” Op dit moment richt Volero zich nog op het middensegment, maar dit wordt binnenkort uitgebreid met het hogere segment. Vloerkleden van ruim 1500 euro zijn hier geen uitzondering.

Binnen een jaar lancering showroom

Omdat het ongebruikelijk is dat mensen dergelijke uitgaven doen zonder de producten in het echt te zien en de materialen te kunnen voelen, willen Joost en Erwin binnen een jaar een showroom openen. Ongeveer de helft van het huidige assortiment bestaat uit het eigen label Fraai, dat ook wordt verkocht via Bol.com. “In tegenstelling tot concullega’s die geen eigen lijn hebben, hoeven wij niet mee te doen met de strijd naar de bodem.” Een ander voordeel is dat Volero deze vloerkleden in grote getalen kan laten produceren en de schaalvoordelen kan doorbereken aan de klant.

Om te bepalen welke nieuwe designs worden opgenomen in het assortiment laten de heren de Facebook-fans meedenken. “Naast dat onze achterban het waardeert dat we hen betrekken bij de productontwikkeling, levert het ons waardevolle informatie op. We kunnen bijvoorbeeld goed inschatten in welke verhouding we de items moeten bestellen. En slaat iets niet aan, dan weten we dit vóór de productie.”

Naar eigen zeggen zorgt de werkwijze ervoor dat Volero nog nooit een collectie heeft uitgebracht die geflopt is. “Al onze processen zijn erop gericht om te slagen en snel te kunnen groeien. Naar verwachting bereiken we nog dit jaar ons volgende mijlpaal: een omzet van meer dan tien miljoen euro én een vermelding in de lijst van de grootste webwinkels van ons land.”

Websitestructuur is één van de belangrijkste SEO-elementen die jouw rankings een boost geven. Vraag nu een gratis audit aan en kies voor SEO bij AdResults.

Robert Slijm
CEO & Co-founder
Vraag nu een gratis SEO-scan aan.