Data feed management

Pagina's

Affiliate marketing is een online marketing kanaal waarbij affiliates of website eigenaren ingezet worden met het doel om verkopen te genereren. Binnen affiliate marketing wordt over het algemeen performance based afgerekend. Dit houdt in dat een adverteerder een vergoeding (procentueel of vast bedrag) betaalt aan de website eigenaar voor elke gegenereerde lead: een inschrijving of afname van een dienst, of sale: verkoop van een product. De afgelopen jaren zijn veel grote affiliates overgestapt vanuit een affiliate netwerk naar een eigen platform. Affiliates zoals Fashionchick.nl en Kleding.nl zijn overgestapt op een CPC vergoeding, waarbij de adverteerder per klik afrekent. Deze affiliates kunnen rechtstreeks aangesloten worden of via een affiliate netwerk (in dat geval betaalt een adverteerder wel een fee over de advertentiekosten).

Lees meer over Affiliate marketing

Voor veel adverteerders (met name webshops) is een goede product feed de afgelopen jaren erg belangrijk geworden. Er zijn steeds meer kanalen gekomen die een feed vereisen. Elk kanaal (Google Shopping, Amazon, Beslist.nl, etc.) heeft eigen specificaties. Het gaat niet alleen om het bestandsformaat (XML, CSV of TXT), maar met name om de invulling. Zo is het meegeven van een EAN nummer bij Amazon vereist en vereist Google Shopping voor bepaalde segmenten het meegeven van de Google Shopping categorie (volgens de taxonomie die Google ter beschikking heeft gesteld). Een feed management tool kan veel werk uit handen nemen.

Lees meer over Data feed management

Google Analytics is op dit moment veruit het meest gebruikte webanalytics pakket met een geschat marktaandeel van ongeveer 80 procent. Het inrichten van Google Analytics is erg belangrijk, omdat het mogelijk is deze data te gebruiken om beslissingen en aanpassingen te maken in de strategie en/of website. Het gaat daarbij om belangrijke beslissingen, daarom is het van zeer groot belang dat de data die in Google Analytics getoond wordt juist is. Inmiddels heeft Google een nieuwe versie gelanceerd van Google Analytics: Universal Analytics. De beheeromgeving is gelijk, de meting en het meetscript zijn wel anders. Google heeft aangegeven dat op termijn alle websites die de Google Analytics meetpixel gebruiken moeten overstappen op de Universal Analytics pixel.

Lees meer over Universal Analytics

Website optimalisatie omvat het verbeteren van de performance en vindbaarheid van uw website. Het verbeteren van uw website zorgt voor een betere klantervaring en verhoogt daarmee de relevantie. Relevantie wordt voor Google een steeds belangrijkere factor binnen haar algoritme. Het algoritme is de mix van elementen die bepaalt welke websites in de organische zoekresultaten naar voren komen. Het verbeteren van de website optimalisatie maakt het voor Google makkelijker om uw website te crawlen en te indexeren.

Lees meer over Website optimalisatie

Social media marketing omvat promoties middels alle social media kanalen: Facebook, Twitter, Instagram, Google+, Pinterest, etc. Social media netwerken bieden steeds meer mogelijkheden qua adverteren. Zo biedt Facebook een groot aantal mogelijkheden via haar Facebook Ads pagina en heeft Twitter in 2012 in Nederland Twitter Advertising gelanceerd. Ook is het sinds 2015 mogelijk om op Instagram te adverteren. Daarnaast zijn social media netwerken interessant om de interactie aan te gaan met klanten: promotionele acties, producten weggeven, meningen vragen, etc. Social media marketing omvat alle activiteiten om de social media kanalen extra aandacht te geven (meer likes, shares, tweets, etc.).

Lees meer over Social media marketing
Wilt u een afspraak maken?