EnglishWerken bij AdResults

SEO-audit

Een SEO-audit van AdResults geeft jou concrete kansen en actiepunten om de vindbaarheid van je website te verbeteren. Dit zijn actiepunten die gericht zijn op het verbeteren van de techniek, content en autoriteit van je site. Neem contact met ons op om te kijken of je in aanmerking komt voor de accountanalyse en ontdek de kansen voor jouw website.

Vraag nu een gratis audit aan bij AdResults:

    Ik wil graag een audit voor:

    Wat is een SEO-audit?

    Een SEO-audit is een scan van jouw website of webshop. Hierbij wordt de website geanalyseerd op basis van aspecten die een belangrijk onderdeel zijn van zoekmachine optimalisatie.

    Het analyseren van je website doen wij door middel van onze in-house SEO-tools evenals commerciële SEO-tools. Hierdoor krijgen wij een volledig beeld van jouw website. Afhankelijk van de gewenste output kunnen wij de SEO-audit afstemmen op jouw persoonlijke voorkeuren. Denk hierbij aan:

    • algemene technische verbeterpunten;
    • het vergroten van de vindbaarheid van specifieke zoektermen of pagina’s;
    • een keyword gap-analyse;
    • het identificeren van quick-wins;
    • duplicate content issues.

    Bovengenoemde punten zijn opties die in een SEO-audit opgenomen kunnen worden. Wel is het hoofdzakelijk van belang dat de SEO-scan bruikbaar is. Daarom stemmen we deze altijd af op jouw persoonlijke voorkeuren en/of je SEO-doelstellingen.

    marketing presentatie

    Wat staat er in de SEO-audit?

    Een SEO-audit van AdResults bestaat uit een analyse van SEO-aspecten die gericht zijn op het verbeteren van de techniek en vindbaarheid van je website of webshop. Zo’n audit ziet er als volgt uit:

    Een websitestructuur-analyse: hoe zijn de interne linkverwijzingen opgebouwd en hoe vaak wordt er gelinkt naar niet-indexeerbare pagina’s (301- en 404-pagina’s)?

    Een content-gap analyse: op welke pagina’s staat al content en waar kan nog content voor worden geschreven?

    Een keyword gap-analyse: op welke keywords scoren concurrenten wel, maar de eigen webshop nog niet?

    Een technische analyse: wordt de website gecrawld en geïndexeerd, hoe snel laden de webpagina’s?

    Een linkprofiel-analyse: hoe is het externe linkprofiel opgebouwd en wat is de kwaliteit en relevantie van de links?

    Een concurrentieanalyse: hoe scoort je webshop op de drie SEO-pijlers (content, techniek, autoriteit) ten opzichte van de concurrenten?

    Waarom is een SEO-audit belangrijk?

    Een SEO-audit is een nulmeting van jouw webshop. Hierdoor heb je direct inzicht in de kansen en mogelijkheden om je webshop hoger te laten ranken in zoekmachines zoals Google. Bovendien kun je de resultaten van de audit toetsen met je eigen bevindingen om te kijken of deze aansluiten bij je SEO-strategie. 

     

    De uitkomsten van de SEO-audit worden met je gedeeld in een PDF-document. Hierbij worden de verbeterpunten geprioriteerd op basis van impact vs. inspanning. Dit betekent dat wij op basis van onze kennis en expertise de verbeterpunten rangschikken, zodat jij stapsgewijs de meeste SEO-impact kunt realiseren.

    Interesse in een SEO-audit?

    Wil je een gratis en vrijblijvend een SEO-audit laten uitvoeren? Dat kan. Vul hierboven het contactformulier in en dan gaan onze SEO-specialisten direct voor je aan de slag.

     

     

    Betere performance en vindbaarheid van je website in zoekmachines? Bij AdResults gaan we voor de beste SEO-strategie.

    Gooitzen de Vries
    SEO consultant
    Neem nu contact op!