EnglishWerken bij AdResults

Zet je vervolgstap in je carrière: word SEO-consultant!

Heb jij minimaal 1 jaar ervaring met SEO of heb je een SEO-traineeship achter de rug? Dan ben jij potentieel de SEO-consultant die wij zoeken! In deze rol ga jij je bezighouden met alles wat bij de technische kant van SEO komt kijken: van technische checks op het gebied van linkstructuren tot content gap- en keywordanalyses. Met jouw data-analytische kennis scan je websites en breng je adviezen uit om de websites van enkele toonaangevende klanten naar een hoger niveau te tillen, zoals die van Zonnebrillen.com, De Online Drogist of De Wit Schijndel. 

Wij zijn AdResults

Wij zijn hét bureau voor e-commerce, retailers en brands op het gebied van SEA, SEO, social advertising en Marketplaces.

AdResults bestaat uit een jong en hecht team dat nooit is uitgeleerd. We zijn eerlijk en oprecht: we zeggen wat we doen & doen wat we zeggen. Kennis en kwaliteit zijn voor ons belangrijk om alles eruit te halen wat erin zit. Onze informele sfeer en platte organisatie bieden iedereen de mogelijkheid om mee te denken als het aankomt op mogelijkheden en kansen voor AdResults, onze klanten en jezelf. We zijn nuchter en houden van hard werken, maar ook van (Groningse) humor en gezelligheid.

In de afgelopen 10 jaar heeft AdResults een gevarieerd en toonaangevend klantenbestand opgebouwd. Krijg jij ook zo’n kick van het verhogen van de SEO-prestaties van toonaangevende e-commerce-klanten en weet je exact wat daarbij komt kijken? Sluit je aan bij ons team en solliciteer direct!

werken in online marketing
SEO gratis tools

Hoe de functie van SEO-consultant eruitziet

  • Technische checks (rich snippets, sitemap.xml, data-hrefs, canonicals)
  • Optimalisatie van interne linkstructuren
  • Content gap- en keywordanalyses
  • Site speed checks en -optimalisaties
  • Advies uitbrengen over URL-opbouw
  • Wekelijkse analyses qua sitewijzigingen
  • Periodieke meetings met klanten voor rapportages en advies
  • Altijd op de hoogte zijn van Google-updates en de laatste ontwikkelingen
  • Kennis uitwisselen met je collega’s op de SEO-afdeling en daarbuiten

Goed om te weten:

Als het aankomt op SEO neemt AdResults hoofdzakelijk een adviserende rol op zich. Hoewel wij voor het contentaspect van SEO wel contentspecialisten in dienst hebben, laten wij de meeste uitvoerende taken, zoals de daadwerkelijke optimalisatie van websites, over aan onze klanten of besteden we deze uit aan partners. Hierdoor ben je voor het SEO-technische aspect van deze functie met name bezig met het uitvoeren van diepgaande analyses, waarvoor je gebruikmaakt van SEO-tools zoals SEMRush, Screaming Frog en Ahrefs. Onze focus ligt dus op het uitbrengen van technisch advies, en vooralsnog níet op het daadwerkelijk aanpassen van websites.

Waarom werken bij AdResults?

Wij bieden we jou de kans om je verder te ontwikkelen op zowel persoonlijk als professioneel vlak. Hiervoor organiseren we continu in-house trainingen en krijg je toegang tot de uitgebreide kennis van je collega’s. Bovendien denken we graag met je mee over verdere doorgroeimogelijkheden. Je komt te werken in een flexibele werkomgeving met veel eigen verantwoordelijkheid, terwijl je samenwerkt met een gezellig team waarin je je al snel thuis zult voelen. Bovendien worden er talloze activiteiten, teamuitjes en etentjes georganiseerd waar jij natuurlijk ook bij mag zijn – van de vrijdagmiddagborrel op kantoor tot ons jaarlijkse wintersportuitje!

Great Place to Work

In juli 2022 is AdResults officieel benoemd tot Great Place to Work! Dit betekent dat we met elkaar een werkomgeving hebben weten te creëren waar vertrouwen, trots en plezier een belangrijke rol spelen, en dat we dit ook continu blijven doen. Een erkenning waar we supertrots op zijn! Onze kennis en kwaliteit zitten niet alleen in onze dienstverlening, maar komen ook echt van binnenuit. Kennisdeling is bij ons voor groot belang; we ondersteunen elkaar bij onze taken en vormen daardoor een hechte groep collega’s. Bovendien kun je bij ons echt jezelf zijn, in wie je bent én in wat je doet; dat is voor ons van groot belang.

Wat jij meeneemt als SEO-consultant:

  • Minimaal 1 jaar ervaring met de technische kant van SEO
  • Een afgeronde hbo- en/of universitaire opleiding. Een technische opleiding zoals Informatiekunde is een pre, maar geen vereiste!
  • 32 tot 40 uur beschikbaarheid
  • Affiniteit met data-analyse 
  • Een enthousiaste, proactieve en resultaatgerichte houding
  • Sterke communicatieve vaardigheden en een klantgerichte persoonlijkheid
  • Kennis van HTML en Microsoft Excel zijn grote pluspunten
  • Technische ervaring met websitebouwen is eveneens een zeer grote pre

Wat wij jou te bieden hebben:

  • Alle mogelijkheden om jezelf te ontwikkelen in je functie en door te groeien tot senior SEO-consultant 
  • Een leuk team vol ervaren collega’s, waar het kennisniveau hoog ligt
  • Alle (thuis)werkfaciliteiten om arbo- en coronaproof aan de slag te kunnen
  • Gezellige activiteiten, vrijdagmiddagborrels en bedrijfsuitjes
  • De vrijheid en eigen verantwoordelijkheid om flexibel te kunnen werken
  • De mogelijkheid om af en toe vanuit het buitenland bij ons te werken
  • Een marktconform salaris
  • Baangarantie bij goed functioneren
  • Een goede pensioenregeling (leuk voor later!) en indien van toepassing een reiskostenvergoeding

Gaat jouw hart sneller kloppen van alles wat met SEO en websites te maken heeft en wil je hier graag bij AdResults je werk van maken? Laat het ons weten!

Stuur je motivatie en CV naar [email protected] en we nemen zo snel mogelijk contact met je op. Voor overige vragen of informatie: neem contact op met Benita Walda via 050 700 1588, of benader ons gerust op social media.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

De diepgang en de complexiteit van SEO maakt elke werkdag bij AdResults uniek. Elke klant staat voor eigen uitdagingen en dit biedt veel afwisseling in het werk. Bovendien krijg je er gezellige en gemotiveerde collega’s bij!

Gooitzen de Vries
SEO consultant
Neem contact op