EnglishWerken bij AdResults

Content

Als één van de drie pijlers van zoekmachineoptimalisatie (SEO) is content een onmisbaar onderdeel van iedere website. Solide, unieke en relevante content kan de positie van een website in de organische zoekresultaten doen stijgen. Daarbij is het wel van belang dat de content op iedere pagina van de website op orde is. Bij AdResults helpen we je graag met het contentaspect van je e-commerce webshop of brand, en kijken we graag samen met je hoe wij je kunnen helpen bij het optimaliseren van dit essentiële onderdeel van SEO.

Wat het niet hebben van relevante content met je website doet

Een aantal aspecten van de content op je website bepaalt in hoeverre je positie in de organische zoekresultaten op Google hierdoor positief of negatief wordt beïnvloed. Het hebben van unieke en relevante content op iedere pagina van je website kan je een hogere positie opleveren, terwijl een gebrek aan dit soort content juist een negatieve invloed heeft op je Google-rankings. Wat bovendien zeer belangrijk is om te weten, is dat Google ook echt kijkt naar de content op alle pagina’s van je website. Hebben sommige pagina’s sterke, unieke content, terwijl andere pagina’s juist content bevatten die automatisch is gegenereerd of die letterlijk is overgenomen van andere pagina’s? Dan kun je hierop afgestraft worden.

Hoe AdResults je kan helpen bij je contentstrategie

Als het aankomt op content kan AdResults je op verschillende manieren bijstaan. Aan de ene kant kunnen we met je meekijken naar de content die momenteel op je website staat en daar een analyse op loslaten, zodat je zelf kunt bepalen welke aanpassingen je wilt doorvoeren. Aan de andere kant kunnen we ook content voor je creëren, waarbij we letten op de SEO-normen. Hoe zien beide opties eruit?

Zo kan een contentanalyse van AdResults eruitzien

Als je door AdResults een contentanalyse laat uitvoeren, kun je het volgende verwachten:

  • een uitgebreide nulmeting-analyse waaruit organische posities, actiepunten, prioriteiten en aanbevelingen voortvloeien;
  • uitgebreide keyword- en content gap-analyses, om te bepalen op welke vlakken je nog kansen hebt gemist;
  • identificering van kansen voor bijvoorbeeld nieuwe landingspagina’s;
  • continue updates met betrekking tot de laatste ontwikkelingen aangaande content, indexatie en autoriteit;
  • een kwalitatieve, nuchtere en betrokken partner die met je meedenkt.
overleg online marketing
marketing presentatie

Zo kan een contentanalyse van AdResults eruitzien

Wil je door AdResults content laten creëren om bepaalde content gaps te vullen of om je complete webshop te voorzien van nieuwe content? Dan kun je denken aan het bovenstaande, plus:

  • zoekwoordenonderzoek, om te bepalen op welke zoekwoorden je respectievelijke pagina’s het beste zouden kunnen ranken;
  • het schrijven van product-, categorie- of merkomschrijvingen, op basis van voorafgaand zoekwoordenonderzoek of eigen inzicht;
  • het opstellen van blogposts om je website te voorzien van aanvullende relevante content;
  • het creëren van linkbuildingteksten om de autoriteit van je website te verhogen.

De kracht van contentoptimalisatie

De content die je voor je website creëert of laat creëren, moet aansluiten bij de doelgroep die je met je website probeert te bereiken. Daarom heb je een contentstrategie nodig die rekening houdt met de wensen én intentie van je websitebezoekers. Om door de correcte personen gevonden te worden, is het van belang om in te steken op zoekwoorden die in lijn liggen met wat je doelgroep zal aantreffen op je website. Zo voorkom je dat je website snel weer wordt weggeklikt, wat je bounce rate niet ten goede zou komen. Door je content op deze manier te optimaliseren, trek je dus specifiek de websitebezoekers die je daadwerkelijk wilt hebben.

Content implementeren op je website vanuit SEO-perspectief

Bij AdResults zijn we ons ervan bewust dat de drie SEO-pijlers (techniek, content, autoriteit) sterk met elkaar samenhangen. Daarom focussen we ons bij de techniek indirect op de content van je website. Zo letten we op de inhoud en opbouw van content (tekst, afbeeldingen en video’s), en kunnen we ook technische keyword-analyses uitvoeren, rich snippets implementeren, unieke meta tags aanmaken, gebruikmaken van heading tags of je adviseren over een URL-structuur die je content weerspiegelt. Ook het inzetten van internal linking valt optioneel onder ons takenpakket, waarbij we in door ons gecreëerde content linkjes toevoegen naar andere pagina’s op je website om die vindbaarder te maken.

Als we het hebben over content, vinden we het daarnaast vooral belangrijk dat die relevant, kwalitatief en uniek is. We schrijven onze teksten met jouw website in het achterhoofd, en creëren content die geschikt is voor bijvoorbeeld landingspagina’s, blogs, productpagina’s, enzovoort. Door hierbij tot slot rekening te houden met het zoekvolume van de voor jouw relevante zoekwoorden, drijven we je organische posities in Google omhoog.

Zoekmachine-optimalisatie: meer dan alleen content

Hoewel content een belangrijke SEO-pijler is, kun je als website niet zonder de andere twee pijlers techniek en autoriteit. Mocht je hier interesse in hebben, dan zetten we graag onze expertise in om jouw bedrijf te versterken op het vlak van al deze drie aspecten.

Meer weten? Vraag dan nu een gratis audit aan en laat je door AdResults adviseren over de SEO-strategie die bij jouw webshop past.

‘De samenwerking met AdResults ervaren wij als zeer prettig. De lijnen zijn kort, de response op email is snel, informatie is to the point, deskundig en relevant.’

Jordi Esser
Online Marketeer
Bekijk hier de case