Eenmaal op de vierde verdieping aangekomen zie je al enkele collega’s zitten, blij om je weer te zien. “Kopje koffie?” vraagt Derwin. Ja, lekker! Je start je computer op en opent vol smart je browser met Google Ads, Google Analytics en het Google Merchant Center-account.
Ondertussen druppelen er steeds meer enthousiaste collega’s binnen. Hoewel het werk hybride is, is het vooral op dinsdag en donderdag gezellig druk op kantoor. Dat zijn namelijk de dagen waarop de meetings met je collega’s standaard plaatsvinden, waar iedereen bij aanwezig is.
Als eerste taak duik je in het Google Ads-account, waar je ziet dat je campagne de eerste verkopen al heeft gegenereerd. Mooi zo! Je besluit dit succes direct te delen door de klant een mailtje te sturen.
Je noteert de werkzaamheden voor je klant. Daarna stort je je op enkele nog openstaande reminders van andere klanten, waar je nu even lekker de tijd voor hebt. Je houdt tenslotte van doorpakken, en het werk staat nooit stil!
Wanneer je de resultaten van een andere lopende campagne checkt, zie je dat een webshop opeens 50% minder producten is gaan verkopen ten opzichte van gisteren. Je opent direct Channable om te kijken of er iets fout is gegaan bij het synchroniseren van de productfeed. Deze daling zou groot omzetverlies kunnen opleveren als deze niet aangepakt zou worden, dus dit heeft zeker prioriteit!
Opeens krijg je een herinnering van je agenda: over 10 minuten heb je een meeting met Rutger, waarin jullie samen een klantafspraak zouden voorbereiden. Maar die productfeed dan? Je twijfelt geen moment en stuurt Rutger een Slackbericht waarin je het probleem uitlegt en vraagt of jullie meeting ook een uur verzet kan worden. Natuurlijk snapt Rutger je volledig, potentieel omzetverlies heeft altijd de prioriteit.
Structuur is heel belangrijk als online marketing consultant, maar soms lopen afspraken of dagen compleet anders dan verwacht. Gelukkig kun jij wel tegen een stootje, en zorg je er met enig schuiven voor dat al je werkzaamheden weer keurig in je agenda passen. Zodra het probleem met de productfeed is opgelost, hoor je de stangen van de tafelvoetbaltafel alweer op de achtergrond. Dat betekent één ding: het is pauze!
Vanaf 10.00 heb je officieel tijd om tafelvoetbalkampioen te worden of een darttoernooi te winnen. Ook vraagt een groepje collega’s of je zin hebt om te gaan wandelen. Zoveel keuze! Je besluit een potje darten tegen Cor aan te gaan, die het je met zijn constante triple 20’s wel erg lastig maakt.
Na de pauze heb je onmiddellijk je meeting met Rutger. Je hebt eerder een Facebook Advertising-campagne neergezet voor een klant met een te gek merk, maar nu denk je dat Pinterest ook weleens interessant zou kunnen zijn. Aangezien Rutger je Teamlead is, wilde je met hem even sparren over je idee voordat je het aan je klant pitcht. Tijdens jullie meeting ontdek je dat je toch nog wat extra analyses zult moeten doen om je idee beter te onderbouwen, maar voor zover het er verder uitziet, wordt dat volgende week een succesvol klantenbezoek!
Ondertussen is het ook alweer tijd voor de lunch. Langzaam druppelt de lunchruimte vol.
Saskia haalt net haar toast uit de broodrooster en Marije heeft weer een heerlijke huisgemaakte maaltijdsalade.
Zelf heb je alle ingrediënten voor een broodje gezond meegebracht, daar was je wel aan toe! Tijdens het eten mag je gelijk de verhalen aanhoren van Robert die zich heeft lopen uitsloven in de sportschool en Tim die weer plannen heeft gemaakt voor een heerlijk weekendje weg. Na het eten gaan jullie met z’n allen een rondje lopen. Deze keer ga je wel mee om die gezonde buitenlucht op te snuiven! Wanneer je terugkomt, zit je vol hernieuwde energie en ben je er helemaal klaar voor om weer te knallen.
Tevreden klanten, daar word je enthousiast van!
Na de lunch heb je een Google Meet-gesprek met een klant. Jullie denken allebei dat er ruimte is om tot nóg betere prestaties te komen, dus daar ga je werk van maken! Nu is het aan jou om de complete campagnestructuur aan te pakken en te consolideren. Het is even zoeken naar de meest efficiënte manier, maar met Excel-hulp van Tonnie kom je vandaag toch een heel eind. Betere ROI, kom maar op!
Rond 15.00 uur wordt er taart binnengebracht. Bij een klant is namelijk een omzetrecord gebroken, en dat willen ze met ons vieren! Wat een verrassing! Bij de balie drink je een kopje koffie en een je een stukje heerlijke chocoladetaart, terwijl je met je collega’s bijkletst over deze geweldige prestatie.
Met wat cafeïne in je lijf start je vervolgens met de maandrapportages. Je logt in op de verschillende systemen die je gebruikt, zoals de Meta Business Suite en de Bol.com Marketplace, en je duikt diep in de data om tot een sprekende samenvatting van je voortgang te komen. Data-analyse is slechts één van jouw sterke vaardigheden, en je vindt het fantastisch!
Midden tijdens je data-analyse word je gebeld door een klant. Natuurlijk neem je direct op en heb je ook geen enkele moeite om te schakelen. Je klant wil weten wat de bestverkopende producten zijn van afgelopen periode. Je belooft je klant dat je hier morgenochtend voor 11.00 uur op zult terugkomen. Zo maken jullie heldere afspraken met elkaar en weet iedereen wat de verwachtingen zijn. Dit geeft jou ook de tijd om je data-analyse af te ronden.
Je bent nooit uitgeleerd!
Om 16.00 uur heb je nog een SEA-meeting staan, waarin recente updates worden besproken en de kennissessie van volgende week centraal staat. Anna geeft aan dat ze voor een uitdaging staat bij een van haar klanten en vraagt haar collega’s om input. Met de nuttige inbreng die je haar geeft, kan ze er weer helemaal tegenaan. Dit is een van die dingen die het werk bij AdResults zo leuk maken: je hebt wel je eigen klanten, maar je mag altijd met je collega’s sparren om tot de beste adviezen en oplossingen te komen.
Iets na vijven is de SEA-meeting afgelopen. Kevin vraagt of er meer mensen zijn die morgen na de vrijdagmiddagborrel zin hebben om dat nieuwe restaurantje in de binnenstad uit te proberen. Wat een leuk idee! Daar kijk je nu al naar uit. Met een tevreden en voltooid gevoel pak je je tas weer in. Morgen weer zo’n topdag, dan lekker uit eten en dan is het ook alweer weekend.
Wil jij dat jouw dagen er ook zo uit komen te zien? Bekijk dan onze vacatures en kom werken bij AdResults!
Collega’s zijn enthousiast, betrokken en staan voor je klaar. Daarom voelde ik mij al snel thuis. AdResults heeft een jonge, dynamische bedrijfscultuur en een erg gezellige vrijdagmiddagborrel.