EnglishWerken bij AdResults
 
 
 
 

De YouTube suggest keyword tool versus SEO-tools voor Google

Hoewel YouTube eigendom is van Google, werkt dit platform over het algemeen met andere, YouTube-specifieke keywords. Waar in Google bijvoorbeeld vaak op keywords bestaande uit één enkel woord wordt gezocht, zie je op YouTube vaker suggesties voor langere omschrijvingen. Tenslotte staan er miljarden video’s op YouTube, en willen gebruikers wel een video te zien krijgen die goed aansluit bij hun zoekintentie. Met onze YouTube suggest keyword tool kun je keywords genereren die hier rekening mee houden, en waarop in YouTube daadwerkelijk veel wordt gezocht. Zo haal je alles uit dit videoplatform!

Waarom je de YouTube suggest keyword tool zou gebruiken

Als je het begin van een zoekopdracht intypt in YouTube, zal het platform automatisch al enkele suggesties doen van keywords waar door andere gebruikers veel op wordt gezocht. Dat zouden interessante keywords kunnen zijn voor je eigen video’s, maar dit is een zeer korte lijst. In werkelijkheid zijn er zoveel meer opties, en dat is waar onze YouTube suggest keyword tool om de hoek komt kijken. Deze tool genereert een uitgebreide lijst met keyword suggesties, zowel alfabetisch als extra relevant. Bovendien krijg je zo een idee van wat mensen willen zien als ze op een bepaald zoekwoord zoeken, wat een goede bron van inspiratie zou kunnen zijn voor een volgende video!

Hoe creëer je een goede YouTube-titel?

Voor een goede YouTube-titel kun je het beste de volgende regels opvolgen:

  • Gebruik relevante keywords (zoals gevonden met onze YouTube suggest keyword tool!)
  • Zet je belangrijkste keywords vooraan in de titel
  • Houd je titel korter dan 70 karakters om deze leesbaar te houden
  • Maak je lezer nieuwsgierig door vragen te stellen
  • Gebruik cijfers in je titel om de aandacht te trekken (dan mag je keyword wel meer achteraan staan)
  • Voorkom clickbait
  • Vermeld het woord ‘video’ in je titel om ook gevonden te worden in Google

Keywords als YouTube-tags?

Het is mogelijk om tags aan een YouTube-video toe te voegen, hoewel Google zelf heeft gesuggereerd dat dit weinig effect heeft op de SEO-waarde. Wil je wel tags gebruiken, zorg er dan voor dat je voor sterke, relevante keywords kiest. Eerlijk gezegd denken we ook niet dat het toevoegen van tags kwaad kan, dus maak hier gerust gebruik van!

Op YouTube adverteren met AdResults

Hoewel we je graag alle tools bieden om de beste resultaten te behalen op het gebied van zowel SEO als SEA, snappen we ook dat online marketing een ingewikkelde wereld kan zijn. Dat is waarom wij onze consultants in dienst hebben: echte experts met uitgebreide kennis van websites en adverteren en toegang tot de beste tools. Wil jij weten wat wij voor je zouden kunnen betekenen als het aankomt op YouTube en andere marketingkanalen? Vraag dan een vrijblijvende gratis audit bij ons aan en kom erachter.

Kies voor product feed management en optimalisatie bij AdResults en haal het maximale uit elk advertentieplatform. Neem gerust contact op voor een vrijblijvend gesprek!

Martje Logemann
Teamlead & Senior Online Marketing Consultant
Neem contact op