De keyword wrapper kan gebruikt worden om zoekwoorden te combineren én te “wrappen”. Dit houdt in dat de zoekwoorden voorzien worden van het juiste zoektype voor Google Ads. Zo kunnen zoekwoorden direct als exact zoektype, phrase (zinsdeel) of als broad match modified gegenereerd worden. Tevens is het mogelijk om gebruik te maken van enkele opties, zoals bepaalde woorden niet voorzien van een plus-teken indien voor modified broad gekozen wordt. Ook is het mogelijk om alle hoofdletters uit de zoektermen te filteren (om te voorkomen dat wellicht dubbele zoektermen ontstaan/toegevoegd worden aan Ads met verschillend hoofdlettergebruik). Tot slot is er de optie om bepaalde gangbare tekens (zoals bijvoorbeeld uitroeptekens) die niet toegestaan zijn in Ads op zoekwoordniveau uit de output te filteren. Bij het combineren en wrappen van de keywords wordt vaak de output geïmporteerd in Google Ads. Niet alleen de output, maar ook de input uit kolom 1 moet vaak meegenomen worden bij het opzetten van de Ads campagne. Daarom is er de optie om bij de output ook lijst 1 mee te nemen. Indien bij het wrappen voor “phrase” wordt gekozen, is het ook mogelijk om de zoekwoorden andersom te combineren. Daarbij wordt lijst 1 met lijst 2 gecombineerd en andersom (lijst 2 met lijst 1).
SEA is dé basis van online marketing. Wil je ook betere resultaten uit je Google Ads campagnes? Vraag nu een gratis audit aan.