Update: Google heeft aangegeven dat de API die gebruikt wordt voor de Google Suggest tool in de toekomst zal verdwijnen. Wij proberen de tool beschikbaar te houden door te kijken naar alternatieve oplossingen. Mocht de Google Suggest tool niet meer werken, dan kan gebruik gemaakt worden van één van de andere suggest tools: Bing Suggest, Youtube Suggest of Amazon Suggest.
De Google suggest keyword tool is onmisbaar binnen online marketing. Met deze tool kun je één zoekwoord invullen en als output krijg je het zoekwoord met combinatietermen waarop veel gezocht wordt. De output is gebaseerd op de suggesties die Google geeft indien je een zoekopdracht uitvoert. Vul je in Google bijvoorbeeld “online marketing” in, dan geeft Google de volgende suggesties:
De Google suggest keyword tool geef je alle suggesties met een hoog zoekvolume. Indien je op een bepaald woord wil adverteren, bijvoorbeeld in je search advertising campagnes, dan kun je dat woord in de onderstaande tool invullen. De output kun je gebruiken voor het uitbreiden van je online marketing campagnes.
De Google suggesties komen voort uit de zoekactiviteiten van alle internetgebruikers en de inhoud van pagina’s die door Google zijn geïndexeerd. Deze voorspellingen worden automatisch geselecteerd op basis van een aantal factoren, zoals de populariteit van zoektermen. Aangezien deze niet worden gecheckt, kan de output vreemde tekens of verrassende termen bevatten. Er wordt wel gebruik gemaakt van automatische regels, die ervoor zorgen dat bepaalde woorden (18+, geweld, etc.) niet naar voren komen.
Wil je ook groeien met jouw e-commerce? Met onze SEA-specialisten ga je voor de beste strategie. Vraag nu een gratis audit aan!