EnglishWerken bij AdResults



 

Wat doet de compare lists tool?

Eenvoudig gezegd kan de compare lists tool gebruikt worden om twee lijsten met elkaar te vergelijken. Hieruit vloeien vervolgens vijf verschillende lijsten voort:

  • Een lijst met unieke items die alleen in lijst 1 voorkomen
  • Een lijst met unieke items die alleen in lijst 2 voorkomen
  • Een lijst met items die voorkomen in zowel lijst 1 als lijst 2
  • Een lijst waarin alle unieke items uit lijst 1 en lijst 2 zijn samengevoegd
  • Een complete lijst met alle items uit lijst 1 en 2 waaruit alle dubbele items zijn verwijderd

Als je de optie “hoofdlettergevoelig” inschakelt, wordt hierbij onderscheid gemaakt tussen items met en zonder hoofdletter. Deze worden dan als twee losse items beschouwd en niet samengevoegd. 

Wanneer de lijsten eenmaal met elkaar vergeleken zijn, kun je de resultaten sorteren. Dit kan op alfabetische volgorde of op lengte van de termen, afhankelijk van welke optie je duidelijker vindt.

Waarvoor kan de compare lists tool gebruikt worden?

In de eerste plaats kun je de compare lists tool gebruiken om twee lijsten samen te voegen, zodat je één complete lijst krijgt met alle items die die mogelijk zou kunnen bevatten. Dit heeft veel verschillende doeleinden, maar bovenal kan deze tool je op deze manier veel handwerk schelen.

Ten tweede zou je deze tool in combinatie met betaalde SEO-tools kunnen gebruiken voor een content gap- of algemeen SEO-onderzoek

Hoe voer je een content gap-analyse uit met de compare lists tool?

Om een content gap-analyse uit te voeren met de compare lists tool, zou je eerst met een betaalde SEO-tool twee lijsten met zoekwoorden kunnen creëren: één met zoekwoorden die op de website van de concurrentie voorkomen, en één met zoekwoorden die al op jouw eigen website voorkomen. Door beide lijsten in de compare lists tool in te voeren en vervolgens te checken welke items alleen voorkomen in de lijst van de concurrent, zie je direct op welke zoekwoorden je nog zou kunnen ranken door nieuwe pagina’s aan te maken of meer relevante content te creëren.

Geen betaalde SEO-tools? Laat AdResults deze lijsten voor je vergelijken

De compare lists tool heeft vele toepassingen, die verder gaan dan enkel het vergelijken van lijsten. Hierdoor zou je de tool in kunnen zetten voor zowel eenvoudige als zeer ingewikkelde (analyse)klussen. Zeker in combinatie met betaalde SEO- en keyword-tools zou je hier dus indrukwekkende resultaten mee kunnen boeken. Wij begrijpen dat niet ieder bedrijf over dergelijke SEO-tools beschikt, maar wij wél. Bovendien weten wij alles van SEO- en content gap-analyses die we met hulpmiddelen als de compare lists tool kunnen uitvoeren, dus staan we je hier graag in bij. Wil je door ons laten onderzoeken op welke vlakken jij jouw website verder zou kunnen verbeteren? Vraag dan een gratis, vrijblijvende offerte bij ons aan en dan zoeken onze SEO-consultants het graag voor je uit!

Wil je ook het maximale uit je online marketing halen? Neem nu contact met ons op en ik maak graag een analyse van jouw account!

Richard Zwaagstra
Marketing en Sales consultant
Vraag een gratis audit aan