Amazon suggest keyword tool
De Amazon suggest keyword tool is een hulpmiddel dat je kan tonen op welke keywords Amazon-gebruikers zoeken wanneer zij behoefte hebben aan een bepaald product. Omdat deze keywords sterk regioafhankelijk zijn, kun je het domein selecteren waarvoor je keywords gesuggereerd wilt krijgen.
De Amazon suggest keyword tool versus SEO-tools voor Google
Anders dan Google werkt Amazon met een volledig eigen lijst aan keywords waarop gezocht wordt. Dat betekent dat je aan Google-tools minder hebt als het aankomt op het creëren van productlistings voor Amazon. Toch is grondig SEO-onderzoek altijd van groot belang als je ervoor wilt zorgen dat je producten door zoveel mogelijk potentiële klanten worden gevonden.
Waarom je de Amazon suggest keyword tool zou gebruiken
Als je normaal gesproken een (begin van) een keyword invult in Amazon, zal Amazon automatisch al enkele suggesties doen. Dit is echter een zeer korte lijst, waar mogelijk niet de suggesties tussen zitten waarnaar je echt op zoek bent. Met onze Amazon suggest keyword tool is dat anders: deze toont je een zeer uitgebreide lijst op basis van jouw keyword plus aanvullingen van A tot en met Z. Vul je bijvoorbeeld ‘boekenkast’ in in onze tool, dan zie je onder andere ‘boekenkast industrieel’, ‘boekenkast kind’, ‘boekenkast met deuren’ en ‘boekenkast bamboe’ als suggesties. Probeer het uit, en je zult al snel inspiratie opdoen.
Hoe creëer je een goede producttitel in Amazon?
Een krachtige Amazon-producttitel is objectief, omschrijvend en helder. Zelf stelt Amazon dat een producttitel het beste uit de volgende elementen kan bestaan (voor zover van toepassing): merk + modelnummer + modelnaam + producttype + materiaal + grootte + hoeveelheid + kleur. Dit is dus sterk afhankelijk van het type product. Ook kun je de elementen in de titel zo herordenen dat deze zo leesbaar mogelijk blijven, hoewel de merknaam bij voorkeur wel altijd vooraan komt te staan.
Deze regels betekenen wel dat je met de Amazon suggest keyword tool kunt spelen om tot de beste producttitel te komen. Bijvoorbeeld: “Vasagle boekenkast met deuren [productcode], 8 planken, industrieel ontwerp met hout en metaal, 160 x 30 x 80 cm, bruin met zwart”.
Verouderde Amazon-producttitels
Vroeger werden producttitels voor Amazon voornamelijk gegenereerd op basis van een aaneenschakeling van enkele van de populairste keywords. Hierdoor ontstonden vaak titels die inhoudelijk redelijk nietszeggend waren en die soms niet eens aansloten op het product in kwestie. Bijvoorbeeld: ging het om een boekenkast, maar waren waterflesjes op dat moment populair? Dan werd ‘water bottle’ zonder problemen in de titel verwerkt. Dit is echter níet hoe we je zouden aanraden onze Amazon suggest keyword tool te gebruiken, aangezien gebruikers dan producten te zien krijgen waarnaar zij niet op zoek zijn en Amazon dit afstraft.
Hoe je keywords kunt gebruiken in je Amazon-productomschrijvingen
Kun je niet alle relevante keywords kwijt in je titel? Dat hoeft ook niet! In feite zou het zelfs tot keyword stuffing kunnen leiden als je je producttitels helemaal volpropt met keywords. Gebruik onze Amazon suggest keyword tool in plaats daarvan ook om inspiratie op te doen voor je productomschrijvingen, en om daarin zoveel mogelijk relevante keywords te verwerken. Houd je omschrijvingen wel logisch en prettig leesbaar! In tegenstelling tot bij Google-SEO-tactieken hoef je ieder keyword daarbij slechts eenmaal te gebruiken om erop gevonden te kunnen worden.
Je Marketplaces uitbesteden aan AdResults?
Natuurlijk geven we je graag alle tools die je nodig hebt om de beste Marketplaces- en Amazon-campagnes neer te zetten, met de sterkste keywords en de beste producttitels en -omschrijvingen. Toch kan het zijn dat je meer behoefte hebt aan de blik van een expert, die exact weet hoe hulpmiddelen zoals onze Amazon suggest keyword tool toe te passen zijn. Herken jij jezelf hierin, of wil je weten wat wij voor je zouden kunnen betekenen op dit vlak? Vraag dan een vrijblijvende gratis audit bij ons aan, zodat we de mogelijkheden met je kunnen bespreken.
>Meer (internationaal) bereik en omzet maximaliseren met marketplaces zoals Bol.com of Amazon? Neem nu contact op voor een vrijblijvend gesprek.