EnglishVacatures 13

 



 
Het resultaat verschijnt hier.

 

 

 

Google Ads medisch beleid checker

Google hanteert een strikt beleid met betrekking tot het adverteren met geneesmiddelen en overige farmaceutische producten. Wanneer je zou adverteren met een geneesmiddel waarmee dit niet is toegestaan, kan dit ertoe leiden dat de advertentie wordt afgekeurd. In het ergste geval zou bovendien het volledige account worden afgekeurd, met alle gevolgen van dien. Daarom is het van het grootste belang om vermelding van deze geneesmiddelen in advertenties te vermijden. Gelukkig heeft Google lijsten met medicatie en supplementen openbaar ter beschikking gesteld, zodat je kunt controleren of het product waarmee je wilt adverteren is toegestaan. AdResults heeft op basis van deze lijsten een tool gebouwd waarmee je eenvoudig een pagina kunt checken op de aanwezigheid van deze medische terminologie. 

Let op: de Google Ads medisch beleid checker is alleen ter indicatie

Google heeft zelf gesteld dat de beschikbaar gestelde lijsten met medische terminologie niet volledig zijn. Dit betekent dat ook advertenties voor andere farmaceutische producten alsnog afgewezen kunnen worden of problematisch kunnen zijn. Indien één van de specifiek verboden bevonden worden niet gevonden wordt door de Google Ads medisch beleid checker, wil dat dus niet zeggen dat Google deze advertentie én potentieel je account niet kan afkeuren. Wees dus altijd voorzichtig. AdResults kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de getoonde resultaten van deze tool.

Check twee verschillende lijsten met medicatie

De Google Ads medisch beleid checker maakt gebruik van twee verschillende lijsten van Google: de lijst met geneesmiddelen op recept en de lijst met niet-goedgekeurde farmaceutische producten en supplementen. Vanzelfsprekend mag met geneesmiddelen op recept niet worden geadverteerd, aangezien deze middelen enkel op recept van een professional verkrijgbaar dienen te zijn. De lijst met niet-goedgekeurde farmaceutische producten en supplementen betreft producten die niet voldoen aan de medische richtlijnen of die simpelweg onveilig zijn bevonden.

Voor een zo volledig mogelijk overzicht zul je je pagina’s met beide lijsten afzonderlijk moeten checken. De Google Ads medisch beleid checker heeft niet de mogelijkheid om beide lijsten samen te voegen, aangezien deze informatie afkomstig is van webpagina’s van Google zelf, die nog regelmatig geüpdatet worden. Hierdoor zijn de resultaten van onze tool wel altijd zoveel mogelijk up-to-date.

Google Ads medisch beleid checker: 3 methoden

Wanneer je de Google Ads medisch beleid checker gebruikt, heb je drie verschillende opties. Voor de beste resultaten adviseren we het gebruik van de optie “Gebruik woorddelen”:

  • Check volledige woorden: met deze optie wordt gecheckt op losstaande medische terminologie op je webpagina zelf. Alleen woorden die voorafgegaan en gevolgd worden door een spatie, worden bij deze methode meegenomen.
  • Check volledige woorden en negeer leestekens: met deze optie wordt eveneens gecheckt op medische terminologie op de webpagina zelf, maar dan wordt deze ook geregistreerd als deze wordt voorafgegaan en gevolgd door leestekens. Hier is bijvoorbeeld sprake van als de terminologie aan het eind van een zin staat en gevolgd wordt door een punt.
  • Check woorddelen: deze optie is de meest grondige scanmethode, die ook de broncode van de algehele content checkt op de aanwezigheid van verboden medische terminologie. Hierbij worden ook delen van woorden gecheckt op overeenkomsten met de lijsten. Deze optie levert de beste resultaten op, maar kost meer tijd om te laden.

Met onze SEA-specialisten ga je voor de beste strategie en halen we het maximale uit jouw campagnes. Neem nu contact op voor een gratis audit!

Cor Boersma
Head of SEA & Senior Online Marketing Consultant
Neem contact op