EnglishWerken bij AdResults



 


LET OP: Upload eerst alle wijzigingen met betrekking tot het pauzeren van de keywords, daarna pas de nieuwe keywords toevoegen. De Google Ads Editor kan namelijk niet 2 wijzigingen achter elkaar voor één zoekwoord doorvoeren!


 

Google Ads campagnes die gemaakt zijn op basis van een product feed, kunnen met deze tool bijgewerkt worden.
Deze tool vergelijkt de actieve URL’s in Google Ads met de actieve URL’s in de product feed.
Op basis daarvan zijn er twee output velden: één met de URL’s die gepauzeerd moeten worden in Google Ads en één met de URL’s die nog niet in Google Ads actief zijn.

Ga allereerst naar de Google Ads editor en kopieer alle zoekwoorden (de gehele regels) van alle zoekwoorden die actief staan in de Google Ads productnaam/producten EAN campagne.
Plak dit in het eerste input veld. Download vervolgens de product feed, sleep deze naar Excel en open de feed als tabel.
Verwijder overbodige kolommen, in ieder geval alle URL velden (behalve de bestemmingsURL’s).
URL’s naar afbeeldingen moeten dus niet meegenomen worden! Dit aangezien de tool de vergelijking maakt op de URL velden.

Er zijn nu twee outputvelden. Beide kunnen in verschillende werkbladen gekopieerd worden naar Excel.
Daarbij dient bij output 1 de kolom met de bestemmingsURL’s geselecteerd te worden.
Daarop kan binnen de feedcampagne gezocht worden. Deze zoekwoorden dienen gepauzeerd te worden.
Daarna kan output 2 omgebouwd worden naar de campagne-opbouw van Google Ads.
De nieuwe zoekwoorden kunnen toegevoegd worden.

Belangrijk: indien de zoekwoorden van niet actieve producten gepauzeerd worden, dan moet dit eerst in de Google Ads Editor geupload worden.
Pas na het uploaden kunnen de nieuwe keywords toegevoegd worden. Anders is de kans groot dat het fout gaat.
Indien niet per stap de wijzigingen naar Google Ads geupload worden, kan deze situatie naar voren komen: een klant verkoopt specifieke ringen.
In de Google Shopping feed (die als basis voor de productnamen campagne gebruikt wordt) staat per unieke maat een URL in de feed.
In de huidige Google Ads campagne staat maat 50 van dit product live. Deze is uitverkocht.
Bij output 1 staat dat deze URL gepauzeerd moet worden. Daarna staat bij output 2 dat dit keyword weer actief moet worden, met maat 52 (die wel op voorraad is).
Er zijn dan 2 wijzigingen na elkaar: de eerste wijziging is het zoekwoord onderbreken, daarna weer activeren met een nieuwe URL.
De Google Ads Editor kan hier niet mee omgaan en zal de 2e update (het weer activeren van het zoekwoord met een nieuwe URL) niet doorvoeren.
Daarom is het belangrijk om na het pauzeren van de te onderbreken zoekwoorden, deze wijzigingen eerst te uploaden.