Home > Online Marketing > E-mail marketing

E-mail marketing

E-mail marketing

E-mail blijft onverminderd het populairste kanaal om reclame te ontvangen. Volgens het Nationaal E-mail Onderzoek 2019 volgen Facebook en Instagram zelfs op grote afstand. Vandaag de dag blijft e-mail enorm belangrijk en mits op de juiste wijze ingezet is het een krachtig en onmisbaar middel binnen je marketing mix. Het grote voordeel van e-mail marketing is de persoonlijke benadering van jouw doelgroep. Houd bestaande klanten betrokken bij je organisatie en overtuig ook potentiële nieuwe klanten van jouw product. Benieuwd hoe wij dit samen voor jouw bedrijf op de juiste manier kunnen inzetten?

E-Mail Marketing bij AdResults in één oogopslag

  • Responsieve e-mail templates
  • Geautomatiseerde campagnes
  • Doelgerichte e-mails
  • Gepersonaliseerde e-mails
  • Dynamische content
  • Preview e-mail
  • A/B testen
  • Webformulieren
  • Dataverrijking
  • Database uitbreiding via andere kanalen (social media, Google Ads)

Relevantie

Via e-mail communiceer je op meerdere manieren met je doelgroep en de meest bekende daarvan is de nieuwsbrief. Hiermee breng je een grote groep (potentiële) klanten op de hoogte van aanbiedingen of nieuwe producten. De tijd dat je een consument met een eenvoudige nieuwsbrief tot aankoop verleidt is geweest. Het is daarom belangrijker dan ooit dat een boodschap volledig gepersonaliseerd is en dat niet iedereen dezelfde nieuwsbrief ontvangt. Is de boodschap niet afgestemd op de ontvanger? Dan zal de (potentiële) klant niet eens overgaan tot actie met zelfs een mogelijke uitschrijving tot gevolg.

Om e-mail marketing effectief in te zetten stellen we samen met jou een resultaatgericht e-mail marketing plan op, passend bij jouw bedrijf, visie en doelgroep. De content van de e-mail passen we aan op basis van opgestelde klantprofielen, waardoor jouw klanten een relevante en gepersonaliseerde boodschap in hun postvak ontvangen. Hierdoor gaat de lezer sneller over tot actie en halen we het maximale uit jouw e-mail marketing resultaten.

E-mail templates

AdResults heeft een uitgebreide database laten ontwikkelen waarin vele unieke responsieve e-mail templates zijn opgenomen. Door deze veelzijdige database stemmen wij de e-mails af op de wensen en huisstijl van jouw bedrijf of organisatie. Ook geven deze templates de flexibiliteit om e-mails persoonlijk en relevant te maken voor jouw doelgroep. En het belangrijkste is dat de e-mail templates gebruikersvriendelijk zijn gemaakt voor e-commerce. Zo vergroten we het effect van de e-mail, omdat deze is afgestemd op het doel van de boodschap, bijvoorbeeld branding, (herhaal)aankopen en storytelling.

Database optimalisatie

Een e-mail is relevant als deze persoonlijk is afgestemd op de ontvanger. Het is daarom belangrijker dan ooit om informatie te verzamelen van de klant en deze op de juiste manier in te zetten. Een voorbeeld is het bestelgedrag van de klant, waarbij wij onder andere kijken of de persoon een merkvoorkeur ontwikkelt. Met de verzamelde data zoeken we daarnaast ook uit welke acties of producten de koper aanspreken en aanzetten tot aankoop.
Wij helpen je graag met het verzamelen van de juiste data en maken hierbij onder andere gebruik van webformulieren. Deze webformulieren verrijken niet alleen de database met nieuwe klantkenmerken, maar houden ook klantprofielen actueel. Op die manier beschik je over correcte informatie over je klant en kun je de relevantie waarborgen. Overigens zijn webformulieren ook zeer geschikt voor bijvoorbeeld het uitvoeren van enquêtes, maken van bedankpagina’s en versturen van andere zeer informatieve e-mails.

E-mail marketing automation

Met e-mail marketing automation is het versturen van e-mails nog geavanceerder. Berichten worden automatisch verstuurd, zodat een persoon de juiste boodschap op het juiste moment ontvangt. Denk bijvoorbeeld aan e-mails waarin je mensen feliciteert met hun verjaardag, bedankt voor inschrijving op de nieuwsbrief of aangeeft dat er nog producten in de winkelwagen liggen. Met een solide en uitgebreide database zijn er echter nog veel meer mogelijkheden om met geautomatiseerde e-mail campagnes in te spelen op de behoefte van jouw doelgroep.

Onze werkwijze

Als team gaan we aan de slag om e-mail marketing zo succesvol mogelijk voor jouw bedrijf in te zetten. Samen overleggen we de doelstellingen en kijken we welke strategie hierbij het beste aansluit. De database vormt een belangrijke basis en we denken samen na hoe we deze continu gaan uitbreiden en verbeteren. Daarnaast maken we een e-mail template welke qua vormgeving feilloos aansluit bij jouw bedrijf en doelstellingen. Vervolgens segmenteren we de database en stellen effectieve e-mail marketing automation in. We bekommeren ons om de resultaten en voeren daarbij slimme A/B-tests uit om het maximale voor jou eruit te halen.

Onze klanten